قائم‌مقام کمیته امداد گفت: امسال در سراسر کشور ۱۰۳ نفر در جشنواره قرآنی باران وحی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷ 24 February 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، جعفر صباغیان در اختتامیه جشنواره قرآنی باران وحی که امروز (پنجم اسفند ماه) در شبستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: امسال در سراسر کشور ۱۰۳ هزار نفر از مددجویان این نهاد در جشنواره قرآنی باران وحی با حضور ۶۳۰ نفر داور در ۱۵ رشته قرآنی و در سه بخش آوایی، مفاهیم و مفاهیم قرآنی شرکت کردند.

وی با تاکید بر اینکه قرآن شفادهنده و هدایت‌کننده بشر است، ادامه داد: فعالیت در حوزه قرآن در زندگی افراد تاثیر و برکات بسیار مهمی دارد، زیرا قرآن مسیر الهی را مشخص می‌کند و مانند نوری راه را نشان می‌دهد.

صباغیان با بیان اینکه قرآن در همه ابعاد زندگی بشر فردی و اجتماعی راهنماست و دستورالعمل‌های آن همیشه راهگشاست، گفت: قرآن برای حاکمیت جامعه اسلامی، آثار و برکات داشته است که می‌تواند در مسائل سیاسی و اجتماعی هدایت‌گر باشد.

حجت‌الاسلام رضا نوری، نماینده، ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: کمیته امداد از برکات نظام اسلامی است که با فرمان امام راحل تاسیس شد تا افراد دارای مشکل معیشت از سوی این نهاد شناسایی شوند و با حفظ حرمت و عزت، از حمایت‌های لازم برخوردار شوند.

وی با تاکید بر توانمندسازی افراد در کمیته امداد و ارائه خدمات ایجاد اشتغال برای آن‌ها با هدف خودکفایی، گفت: انجام امور فرهنگی در کنار حمایت‌های معیشتی برای مددجویان اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوری با تاکید بر اینکه استمرار فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در راستای تربیت نیرو‌های کارآمد و جهادی بسیار مهم است، بیان کرد: در آینده می‌توان از ظرفیت این نیرو‌ها به‌عنوان مدیر در توسعه کشور استفاده کرد.

او اظهار کرد: خراسان شمالی همواره استان برتر در مشارکت مردم در انتخابات بوده است، بنابراین امیدواریم مردم مثل دوره‌های گذشته با حضور گسترده خود این مهم را محقق کنند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی از استان‌های محروم کشور است، افزود: دل‌های مردم و مسؤولان این منطقه در کنار هم است و با وحدت و همدلی همه مشکلات را پشت سر می‌گذارند.

محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین، اظهار کرد: کمیته امداد در دو حوزه مادی و معنوی در جامعه به ایفای نقش می‌پردازد که فعالیت هرچه بیشتر در حوزه معنوی سبب می‌شود تا امروز مانند این جشنواره میزان استقبال از آن بسیار چشمگیر شود.

وی معتقد است: فعالیت کمیته امداد استان در حوزه پرداخت اعتبارات اشتغال و توانمندسازی مددجویان بسیار موثر بوده است.

مجید الهی‌راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این آیین با اشاره به افزایش ۱۰ برابری میزان استقبال مددجویان از جشنواره قرآنی باران وحی در استان، اظهار کرد: سال گذشته ۶۳۷ نفر و امسال با افزایش چشمگیر، ۶۸۸۳ نفر در سه بخش آوایی، مفاهیم و مفاهیم هنری در ۱۵ رشته در جشنواره شرکت کردند.

وی افزود: از میان این افراد ۵۴۰ نفر برگزیده استانی شدند و ۲۵۰ نفر هم به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار