مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از رشد هشت درصدی توسعه متوازن رشته‌ای خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۵ 28 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، ابوالقاسم اکبری، ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: شاخص توسعه متوازن رشته‌ای استان در سال تحصیلی گذشته ۳۶ درصد بود که به بیش از ۴۴ درصد در سال تحصیلی جاری رسیده است.

وی افزود: این نشان می‌دهد که درحال حاضر بیش از ۴۴ درصد از دانش آموزان ما در رشته‌های هنرستان‌ها و کار و دانش تحصیل می‌کنند و تلاش می‌کنیم این عدد به ۵۰ درصد برسد.

وی ادامه داد: بسیاری از کشور‌های توسعه یافته به این موضوع اعتقاد دارند که باید در حوزه فنی و هنرستانی سرمایه‌گذاری کنند و به همین دلیل در موضوع اشتغال موفق هستند.

اکبری گفت: رشته‌های نظری، بیشتر ایجاد علم می‌کنند و شغل کمتری ایجاد می‌کنند به همین دلیل باید به سمت حضور دانش آموزان در رشته‌های فنی و مهارتدار کردن آن‌ها حرکت کنیم.

وی در ادامه به کمبود فضای آموزشی نیز اشاره کرد و افزود: برای جبران این کمبود‌ها با پیگیری‌ها و تلاش‌های بسیار زیاد، ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دو سال گذشته به بهره‌برداری رسیده و ۸۵ مدرسه دیگر نیز با بیش از ۳۵۰ کلاس درس در حال ساخت است.

وی اظهار کرد: امسال، ساخت ۱۳ مدرسه جدید در سایت‌های نهضت ملی مسکن استان به تصویب رسیده و ۱۲۰ کلاس درس در آن‌ها ساخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.

وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی همچنین به تعداد مدارس تک دانش آموز اشاره کرد و افزود: در استان ما ۱۸ مدرسه تک دانش آموزی با یک معلم وجود دارد و ۱۳۴ مدرسه نیز کمتر از پنج دانش آموز دارد و این نشان از توجه وزارت آموزش و پرورش و دولت به گسترش آموزش‌ها و عدالت تربیتی و آموزشی دارد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار