کارشناس پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: احتمال جاری شدن رواناب و سیلاب در بخش های غربی و شمال غربی استان وجود دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان نیز هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹ 24 April 2024

به گزارش تابناک خراسان شمالی، مظاهر عظیم‌زاده اظهار کرد: بیشترین میزان بارندگی ثبت شده از روز گذشته تا کنون در شهرستان های مانه و سملقان به ویژه در سملقان بوده، به طوری که ۳۹.۵ میلیمتر بارش در کاستان و ۳۸ میلیمتر نیز در زمان صوفی به ثبت رسیده است.

وی افزود: براساس آخرین آمار از ۲۴ ساعت گذشته، در کیکانلو شهرستان مانه ۲۷.۴ میلیمتر، اینچه سفلی شهرستان سملقان ۲۶.۸ میلیمتر، قاضی و زرد در شهرستان سملقان ۲۳.۵ میلیمتر به صورت میانگین و بیدک در بجنورد ۲۱.۹ میلیمتر بارش ثبت شده است.

به گفته این کارشناس هواشناسی، کمترین میزان بارش نیز مربوط به شکرانلو و قوشخانه با ۰.۱ میلیمتر در شهرستان شیروان، قنبر باغی با ۰.۱ میلیمتر در شهرستان بام و صفی آباد و ۰.۲ میلیمتر در روستای سست شهرستان اسفراین بوده است.

عظیم زاده گفت: از چند روز پیش هشدار نارنجی برای ورود این سامانه بارشی به استان صادر و اطلاع رسانی ها نیز انجام شد. زمان پایان فعالیت این سامانه در استان نیز صبح پنج شنبه پیش بینی می شود.

وی اظهار کرد: منطقه اثر این سامانه بارشی برای فردا تا صبح پنج شنبه، اغلب نقاط استان به‌ویژه شرق، جنوب شرق و مرکز استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، بجنورد، بام و صفی آباد و همچنین اسفراین پیش بینی می شود.

به گفته وی، احتیاط در هنگام کار در ارتفاعات، کنترل استحکام تاسیسات کشاورزی و سازه‌های موقت، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت ضرورت رعایت سرعت مطمئنه و روشن نگه داشتن چراغ‌ها در مه و بارش باران، انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف و همچنین لایروبی کانال‌ها و آبروها از جمله نکاتی است که باید تا پایان هفته جاری مد نظر قرار گیرد.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار