درخواست مردم ، خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش ساردوئیه در استان کرمان از مسؤولان امر و همه آنهایی که می‌توانند به این قضیه ورود کنند، این است که دوباره نماز جمعه در این بخش برگزار و از گلدسته‌های مسجد جامع این شهر صدای انقلاب شنیده شود.
کد خبر: ۱۱۵۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 30 January 2024

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از فارس؛ ولی‌الله مرتضوی:  بخش ساردوئیه بر اساس سرشماری نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ دارای ۱۲ هزار و ۸۵۳ خانوار و ۳۹ هزار و ۱۵۸ نفر جمعیت، مشتمل بر یک شهر، سه دهستان و ۴۹۲ آبادی سومین بخش پر جمعیت استان و یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های استان کرمان فاقد نهاد امامت جمعه است و این موضوع موجب شده که اهالی متدین و انقلابی بخش ساردوئیه برای انجام فریضه مهم نماز جمعه به شهرهای جیرفت، هنزا و راین سفر  کنند.

گلایه مردم از برگزارنشدن نماز جمعه

 حسین محمدی از اهالی شهر درب بهشت با گلایه از عدم برگزاری نماز جمعه در بخش ساردوئیه گفت: بخش ساردوئیه در سال ۱۳۱۶ تاسیس شده است و مردم این بخش در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی حضور فعالی داشته و اهدا کردن شهدای گرانقدری در این راه نشان دهنده ولایتمداری و انقلابی بودن این مردم است و برگزاری نماز جمعه در این شهر خواسته این مردم انقلابی است و مسؤولان باید به این مطالبه بحق مردم پاسخ و اقدامی انجام بدهند.

 وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب لزوم جهاد تبیین افزود: در دوره‌ای که جهاد تبیین از رئوس اموری است که مورد انتظار رهبری و البته نیاز مبرم این روزهای ایران ماست و اتفاق‌نظر همه دلسوزان نظام و انقلاب این بوده و هست که نماز جمعه مهمترین جایگاه را در جهاد تبیین دارد.

 این شهروند ساردوئیه گفت: نماز جمعه نه تنها موجب فراهم کردن بستر برای انجام فرائض دینی مذهبی، سیاسی و فرهنگی یک منطقه است، بلکه مامن و خاستگاه روشنگری و تبیین واقعیت و خدمات نظام است.

 علی مشایخی ساردو نیز با بیان پیامدهای نبود پدر معنوی در بخش ساردوئیه گفت: این سوال ذهن مردم همیشه در صحنه، انقلابی، ولایی و با فرهنگ بخش ساردو را درگیر خود کرده است که بعد از گذشت بیش از ۴ دهه از برقراری این نظام مقدس چه شده که مردم از این مرکز ثقل وحدت و روشنگری باید محروم باشند.

 بازاری بخش ساردوئیه با بیان استقبال گسترده مردم بخش ساردوئیه و شهر درب بهشت در سالیانی که در این شهر نماز جمعه برگزار می‌شد، افزود: امام‌ جمعه حلقه اتصال مردم و مسؤولان در هر شهر است و مردم به‌راحتی و بدون دغدغه مشکلاتشان را با امام‌ جمعه مطرح می‌کنند که متأسفانه بخش ساردوئیه و شهر درب بهشت از این قاعده مستثنی هستند.

 وی با بیان کارشکنی عده‌ای در این راه خاطرنشان کرد: در سال‌هایی که این بخش از نعمت نماز جمعه برخوردار شد استقبال مردمی بی‌نظیر بود و قطعا همه بر این نظر هستیم که بهانه‌هایی چون نبود منزل یا خودرو و جمعیت کم منسوخ است و حیف است مواهب ایجاد شده در پی استقرار نماز جمعه در همان مدت کم نادیده گرفته شده است.

 مشایخی در ادامه گفت: درخواست مردم و‌ خانواده‌های شهدا و ایثارگران بخش ساردوئیه از مسؤولان امر خصوصا دفتر مقام معظم رهبری، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان، استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه استان و همه آنهایی که می‌توانند به این قضیه ورود کنند این است که دوباره در گلدسته‌های مسجد جامع این شهر صدای انقلاب شنیده شود.

از مسافران برای برگزارنشدن نمازجمعه خجالت می‌کشیم

 فاریابی از زمستان‌نشینان شهر درب بهشت نیز با بیان حضور چند هزار نفری مسافران در تابستان و ایام بهار در بخش ساردوئیه اظهار داشت: در ایام تابستان هر هفته ما شاهد حضور چند هزار نفری

مسافرانی از استان‌های هرمزگان، سیستان‌وبلوچستان و جنوب استان در این بخش هستیم و وقتی در روزهای جمعه از ما مکان اقامه نماز جمعه را سوال می‌کنند از خجالت نمی‌دانیم به آنها چه بگوییم.

وی با بیان حضور باشکوه مردم این بخش حتی در ایام سرد زمستان در نماز جمعه در سال‌هایی که در این بخش نماز جمعه برگزار می‌شد، گفت: من نمی‌دانم علت تعطیلی نماز جمعه در این شهر چه بوده است، در زمانی که نماز جمعه برگزار می‌شد ما شاهد رونق و آبادانی بخش و همراهی مسؤولان با مردم در جهت پیشرفت این منطقه بودیم.

رئیس مجمع مطالبه‌گران بخش ساردوئیه با گلایه از کارشکنی‌های صورت گرفته در گذشته در جهت کم‌کردن جمعیت بخش ساردوئیه برای مقاصد سیاسی خود بیان داشت: امام جمعه به علت ارتباط با مردم و مسؤولان نقش مهمی در شناسایی و رفع معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی دارد و همین نقش حساس امام جمعه می‌تواند سبب گره‌گشایی از مشکلات مردم شود.

 حسین صابری با درخواست از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان برای لبیک به درخواست مردم زحمکتش و انقلابی بخش ساردوئیه گفت: در بسیاری از شهرهای کوچک نماز جمعه برگزار می‌شود در حالی‌ که بخش ساردوئیه سومین بخش پرجمعیت استان با این قدمت، وسعت و جمعیت امام جمعه ندارد.

 وی نماز جمعه را مظهر همدلی مردم و نیاز جامعه اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه و بهره‌مندی از امام‌ جمعه در بخش ساردوئیه می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم منطقه باشد و بهتر است متولیان برای به سرانجام رسیدن این خواسته مردم تعلل نکنند.

 صابری با بیان جایگاه نهاد امام جمعه و برگزاری نماز جمعه ابراز داشت: نماز جمعه پایگاه جهاد تبیین در کشور است و اگر این نهاد نباشد خلأ بزرگی برای نظام اسلامی است که هیچ چیز نمی‌تواند آن را جبران کند.

 به گزارش فارس: با توجه به درخواست‌های متعدد مردم بخش ساردوئیه از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، امام جمعه جیرفت و نمایندگی ولی فقیه در استان کرمان برای برگزاری نماز جمعه در بخش کهن ساردوئیه، ضرورت وجود امام‌ جمعه در شهر درب بهشت ساردوئیه بیشتر از گذشته احساس می‌شود و مردم بخش ساردوئیه از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خواستار انتصاب امام‌ جمعه و برگزاری مجدد نماز جمعه در این بخش هستند.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار