معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی گفت: هزار و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خراسان شمالی طی ۹ ماه امسال خط کشی شد.
کد خبر: ۱۱۴۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷ 26 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌شمالی، حامد معروف معاون راهداری این سازمان اظهارکرد: خط کشی محور‌ها موجب افزایش ایمنی راه ها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای به ویژه در شب، تفکیک باند‌های رفت و برگشت و کاهش تصادفات رانندگی می‌شود.

وی گفت: اجرای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع علائم افقی و خط نوشته‌ها و تعمیر و نصب حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل به طول ۳ کیلومتر از دیگر اقداماتی است که در این مدت به منظور ایمنی جاده‌ها انجام شده است.

معاون راهداری خراسان‌شمالی به تهیه، نصب و تعمیرات ۱۳ هزار عدد علائم ایمنی راه‌ها اشاره و افزود: ۴۰۰ متر مربع تابلو‌های اطلاعاتی راه‌ها با اولویت نقاط پرتصادف، راه‌های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر و ۱۵ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه‌های دوخطه اجرا شده است.

وی ایمن سازی ۳۶۰ عدد سرگاردریل (با اولویت بالی شکل و مهار در خاک)، موانع صلب و دماغه‌ها و نصب ناحیه انتقالی پل‌ها را از جمله اقدامات دیگر در حوزه ایمنی راه و حریم برشمرد و ادامه داد: کاربران جاده‌ای می‌توانند هر گونه نواقص جاده‌ای را از طریق سامانه ارتباطی ۱۴۱ به این اداره کل اعلام کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار