رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین از کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب غیرمجاز و دستگیری ۲ متهم در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳ 16 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، عباس توکلیان، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین در گفتگو با رسانه‌ها با اعلام کشف و ضبط ۲ دستگاه فلزیاب در این شهرستان اظهارکرد: در گشت مشترک نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان با نیرو‌های یگان حفاظت محیط‌زیست در منطقه پارک ملی و منطقه حفاظت شده سالوک ۲ دستگاه فلزیاب و متعلقات آن از حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی گفت: در این رابطه ۲ نفر باهویت معلوم و بومی دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اسفراین افزود: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان است در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

وی یادآور شد: صیانت از میراث‌فرهنگی خراسا‌ن‌شمالی به مشارکت همه جانبه هم‌وطنان نیاز دارد، هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان حفاظت از آثار تاریخی استان اعلام کنند.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار