شهردار جاجرم گفت: عملیات اجرایی پروژه تصویر برداری هوایی ۵۰۰ هکتار از محدوده شهر با استفاده از پهپاد برای نخستین بار در جاجرم آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۴۳۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 12 December 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، محمد ایزدی، شهردار جاجرم اظهار کرد: شهرداری جاجرم در راستای بازنگری طرح تفصیلی، ممیزی املاک، برنامه ریزی شهری، برداشت دقیق فضا‌های سبز و بافت تاریخی، تولید لایه‌های مکانی مورد نیاز شهرداری و نهاد‌های وابسته، به روز کردن نقشه‌ها، رصد ساخت‌وسازها، مطالعات آب‌های سطحی، شناسایی و برداشت ساختمان‌ها و مناطق بازآفرینی و ناپایدار برای نخستین بار اقدام به تصویر برداری هوایی با استفاده از پهپاد کرد.

وی گفت: در این پروژه حدود ۵۰۰ هکتار در داخل محدوده و حریم شهر با ارتفاع پرواز ۶۰ متر پس از اخذ مجوزات لازم تصویربرداری
می‌شود.

شهردار جاجرم افزود: برای نخستین بار تصویربرداری و عکس برداری هوایی با این شیوه در شهر جاجرم انجام می‌شود این در حالی است که از آخرین ممیزی شهر جاجرم بالغ بر۱۲ سال گذشته و برابر قانون باید هر ۵ سال ممیزی املاک صورت پذیرد.

ایزدی ادامه داد: اجرای شهر هوشمند و شهرسازی الکترونیک که لازمه آن تهیه نقشه به‌هنگام پایه شهر و بر اساس نیاز مشاورطرح تفصیلی با مقیاس ۱/۲۰۰۰ تعریف شده، ولی شهرداری با توجه به حساسیت موضوع و استفاده بهینه از نقشه شهری با مقیاس ۱/۵۰۰ اقدام به تهیه نقشه خواهد کرد که به عنوان شهر پایلوت مورد استفاده سایر شهر‌ها قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: این اقدام زمینه ساز مدیریت شهری نوین وهوشمند در شهر خواهد بود که موجب تسهیل فرآیند‌های شهرسازی، ایجاد منابع مالی، برنامه ریزی علمی و اصولی شهری می‌شود.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار