دانشجو باید از تمام مسائل و ریز مسائل جامعه خود آگاه باشد و اگر انحرافی دید؛ مانند یک مؤذن بلند اذان بگوید؛ ولی وای به حال آن امتی که مؤذن جامعه‌اش خواب بماند!
کد خبر: ۱۱۴۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰ 08 December 2023

به گزارش تابناک خراسان‌شمالی، حبیب‌الله نامور، ۱۶ آذر ما را به یاد روز دانشجو و دانشجویان اطرافمان می‌اندازد، همان‌هایی که در کلام شهید بهشتی مؤذن جامعه هستند و اگر خواب بمانند نماز امت قضا می‌شود!

دانشجو باید از تمام مسائل و ریز مسائل جامعه خود آگاه باشد و اگر انحرافی دید؛ مانند یک مؤذن که با صدای بلند، زمان مناسب، محل مناسب و صوت و لحنی زیبا اذان می‌گوید، وی نیز اذان خود را که همان مطالبه‌گری است را در زمان و مکان مناسب انجام دهد، این اذانی که از جنس مطالبه‌گری است و به‌مانند اذان نیازمند صوت و لحن خوشی نیز است.

اما وای به حال آن امتی که مؤذن جامعه‌اش خواب بماند، آن جامعه می‌شود یک جامعه که حرکت در آن سست و کند است، همه مشکلات روی‌هم انباشت می‌شود و همه تقصیر‌ها را گردن هم می‌اندازند.

وقتی مطالبه‌گری دانشجو در یک جامعه خاموش شود آن جامعه به سمت خمودگی و عقب‌ماندگی می‌رود، آن جامعه می‌شود محلی برای استراحت کسانی که انگیزه کار ندارند و یا به‌اصطلاح می‌شود استانی برای رزومه‌سازی!

ناراحت نشویم؛ اما چقدر این جامعه شبیه استان ما، استان خراسان‌شمالی است!

روز دانشجو در خراسان‌شمالی گذشت، در آرامش هم گذشت! نگران آن شدیم که شاید دانشجو خواب مانده است! کدام دانشجو یا دانشجویان از مسئولین عالی‌رتبه استان و یا نمایندگانی که امسال باید پاسخگوی عملکرد ۴ساله خود باشند برای حضور در دانشگاه دعوت کرد تا از او سؤالی بپرسد و یا کدام مدیر دانشگاه اقدامی برای چنین رویدادی انجام داد و ما ندیدیم؟

۱۶ آذر نه‌تن‌ها دانشجو خواب ماند، مدیران دانشگاه‌ها هم خواب ماندند، رسانه‌ها هم خواب ماندند و هیچ‌کس با خود نگفت روز دانشجو روز دورهمی و سخنرانی نیست، این روز، روز پاسخگویی است نه سخنرانی!

اگر هم دورهمی شکل گرفت برای همان گزارش بود، دور هم جمع شدند و از اهمیت ۱۶ آذر گفتند و رفتند!

خراسان شمالی هم ماند با انبوه کار‌های نشده، کار‌هایی که در سایر استان‌ها دارد انجام می‌شود؛ ولی اینجا حرکتش همچنان کند است و تفاوتش شاید در همین مطالبه‌گری است که شاید اینجا موذنش خواب مانده؛ ولی در جایی دیگر بیدار است و اذان می‌گوید!

برچسب ها: خراسان‌شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار