معاون صنایع عمومی وزارت صمت گفت : مسائل و مشکلاتی که هفته‌های اخیر در حوزه‌های گمرکی و ارزی وجود داشت به حداقل رسیده و در ماه‌های آینده اخبار خوبی از تامین منابع ارزی فعالان اقتصادی به گوش می رسد .
کد خبر: ۱۱۳۹۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸ 22 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،محمد مهدی برادران شامگاه سه شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی صنعت در اراک افزود:عزم وزارت صمت، پیشبرد اهداف صنعتی و امیدبخشی به تولید داخلی است و در کنار رشد تولید به عمق تولید توجه می‌شود. در کنار تلاش جهت افزایش سهم بازار تولیدات داخلی در کشور و کشورهای همسایه به دنبال افزایش عمق تولید داخلی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود که محصولات از حیث استفاده از محصولات داخلی، عمق ساخت داخلی بیشتری داشته باشند، گفت: ۲۲ صنعت کشور رصد و متناسب با هر صنعت، مواد اولیه مورد نیاز محاسبه شده است و با رصد عمق تولید، برنامه داخلی سازی دنبال می‌شود.

برادران تصریح کرد: انتظار می‌رود که سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها که از منابع دولتی، پروژه‌ها را دنبال می‌کنند به مجموعه‌های داخلی توجه داشته باشند، اینکه برخی از وزارتخانه‌ها همچنان با رویه قبل پیش می‌روند و به جامعه صنعتی کشور اعتماد نمی‌کنند با رویکرد و شعار سال جاری مغایر است چرا که به تولید و صنعت کشور خسارت می‌زند.

وی بیان کرد: ظرف هفته آینده در حوزه منابع ارزی و ریالی و تحویل آن به تولید و صنعت اتفاقات خوبی رقم می‌خورد و برای متمایز شدن کارنامه صنعت کشور در سال جاری با سال‌های گذشته تلاش می‌کنیم. امیدواریم هر ساله این نمایشگاه رشد کمی و کیفی بیشتر یابد و عمق تولید بیشتر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار