مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری، صنایع دستی و میراثی فارس گفت: فارس با بیشترین آثار ثبت شده جهانی می‌تواند کانون رویدادهای گردشگری کشور شود.
کد خبر: ۱۱۳۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱ 20 November 2023

تابناک فارس به نقل از مهر: سید موید محسن‌نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه گردشگری بین‌ المللی پارس و چهاردهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ابتدا به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه صنایع دستی پرداخت و گفت: وجود بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی و کسب شهرت و عناوین ملی و جهانی چند شهر و روستای استان در حوزه صنایع دستی، فارس را به نمونه‌ای کم نظیر در کشور در حوزه صنایع دستی تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با اشاره به نقش تسهیل‌گرانه این اداره کل گفت: دیدگاه ما این است که این صنعت و هنر می‌تواند سبب توسعه استان شود و اداره میراث وظیفه تسهیل امور مربوط به فعالیت بخش خصوصی را برعهده دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس با بیان اینکه نمایشگاه گردشگری پارس در شیراز دومین رویداد بزرگ گردشگری کشور پس از نمایشگاه تهران است افزود: ١٠ درصد آثار ثبتی کشور متعلق به شیراز است و فارس با اضافه شدن کاروانسرای ایزدخواست بیشترین آثار ثبت جهانی شده ایران را به خود اختصاص خواهد داد که می‌تواند با این ظرفیت‌ها مرکز و کانون انواع فعالیت‌های گردشگری شود.

وی افزود: گردشگری باید سبب ارزش افزوده و اشتغالزایی شود تا حس مشارکت مردم بومی منطقه را نیز به خود جلب کند و در همین راستا تلاش داریم رویدادهایی مثل جشنواره انار و خرمالوی باغ‌های قصردشت را در تقویم رویدادهای گردشگری ایران ثبت کنیم.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی فارس، شهردار شیراز، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری، معاون گردشگری و زیارت استانداری فارس، مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس و رؤسای تشکل‌ها و واحدهای گردشگری فارس حضور داشتند.

کد خبر 5944995

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار