وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیشرفت شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم از ۲۳ درصد به ۶۳ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۳۷۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 09 November 2023

به گزارش تابناک مرکزی،عیسی زارع‌پور عصر پنجشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، افزود: یکی از موضوعات مهم زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه ملی ارتباطات است که بارها از سوی رهبر معظم انقلاب تاکید شده است و مطالبه ایشان است.

وی بیان کرد: مطالبه رهبری در این راستا، هدف‌گذاری کشورهای پیشرفته قرار گرفته که بسیاری از آنها کار را تمام کرده‌اند اما در کشور به دلیل کش و قوس و تغییر دولت‌ها مورد غفلت قرار گرفته و یک دهه از وقت کشور تنها صرف سند نوشتن شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تمام منابع وزارت ارتباطات برای تحقق شبکه ملی ارتباطات که زیرساخت توسعه کشور در ده‌های آینده است بسیج شده و خودم مسئولیت آن را برعهده گرفتم هر هفته سه جلسه منظم در این خصوص برگزار می‌شود.

زارع‌پور اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت، باکیفیت، امن در گسترده جغرافیایی جمهوری اسلامی است که می‌تواند کشور را در بخش‌های مختلف بیمه کند.

وی عنوان کرد: آینده و زندگی بشر به شکل دیجیتال است و این بخش از اهمیت جدی برخوردار است و باید در جای جای کشور محقق شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: بر اساس تاییدیه مرکز ملی فضای مجازی که ناظر اجرای پروژه شبکه ملی ارتباطات است، پیشرفت این طرح در دولت به ۶۳ درصد رسیده که هفت کلان پروژه دارد و ۲۰۰ پروژه ذیل آن شکل گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار