مدیرعامل کارخانه قند شیروان گفت: این کارخانه در سال‌های گذشته دچار ضررهایی شده بود که طی سال جاری به سوددهی رسید و ۲۳ میلیارد تومان سوددهی داشته است.
کد خبر: ۱۱۳۴۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹ 27 October 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی، بهرام غیبی، مدیرعامل کارخانه قند شیروان، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندیست که زمزمه زیان‌دهی این شرکت اقتصادی، در شهر پیچیده است، اخباری که به نوعی کشاورزان را دچار تردید کرده تا از تحویل محصول چغندر خود، به این کارخانه خودداری کنند.

وی با اشاره به زیان‌های پی‌در‌پی سال‌های گذشته گفت: این شرکت اقتصادی، در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حدود سی و هفت میلیارد تومان، ضرر اقتصادی داشت که با تلاش تمام عوامل کارخانه جلوی ضرر‌و‌زیان‌ها گرفته شد و حتی در سال ۱۴۰۱ به ۱۰۶ درصد (۲۳ میلیارد تومان) سوددهی نیز رسیده است.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان در ادامه به پیشرفت تکنولوژی و ابزاری این کارخانه اشاره کرد و افزود: حدود ۴ ماه است که بسته‌بندی دیجیتال آغاز شده و عیارسنجی، نمونه‌برداری و بازبینی سیستمی شده و دخالت دست وجود ندارد.

غیبی این کارخانه را یک بنگاه اقتصادی دانست و افزود: صفرتاصد سود آن به نفع مردم است، زیرا بنیاد تمام سود حاصله را برای رفاه مردم و مناطق محروم هزینه می‌کند.

وی از رسالت همگان برای حفظ این کارخانه سخن گفت و تصریح کرد: بدهی‌های شرکت گاز، بیمه تامین اجتماعی، مالیات و ... سال‌های قبل روی‌هم تلنبار شده و بنا شد برای پرداخت این بدهی‌ها فروش اموال مازاد صورت گیرد.

مدیرعامل کارخانه قند شیروان در ادامه بیان کرد: در قدیم زمین‌هایی در سطح استان به جمع‌آوری چغندر اختصاص داده شده که با توجه به کم‌آبی‌های اخیر و عدم کاشت چغندر به تبع آن، اکنون بلااستفاده هستند که تصمیم به فروش آن‌ها گرفته شده است.

غیبی در انتها خاطرنشان کرد: پول حاصل از فروش این املاک مازاد، به حساب بنیاد یا حساب غیر کارخانه واریر نمی‌شود و برای جلوگیری از زیان انباشته شرکت استفاده می‌شود و با این اقدام در بلندمدت شرکت به سوددهی بیشتری خواهد رسید.

برچسب ها: خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار