دیر کل ورزش و جوانان استان فارس، ضمن اعلام برنامه های هفته تربیت بدنی در این استان، نوید اتمام ورزشگاه 6000 نفری شهید قاسم سلیمانی شیراز تا آذرماه خبرداد.
کد خبر: ۱۱۳۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 22 October 2023

تابناک فارس به نقل از برنا: محمدمهدی سرفرازشکوهی در نشستی خبری که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، گفت: در این هفته ۱۴ پروژه از جمله سالن، خوابگاه، زمین چمن و زمین تنیس میزن به نام شهدا در سطح استان افتتاح خواهند شد که از جمله می‌توان به زمین چمن شهرستان‌های قیروکارزین، نی‌ریز، فسا، جویم، رستم و خانه وزنه برداری شیراز، زمین خاکی لارستان اشاره کرد.
شکوهی بیان داشت: همچنین در شهرستان های فسا، میمند، قیروکارزین، آباده، بوانات، گراش، فیروزآباد، داراب، شیراز، بنارویه و اکبرآباد کوار نیز ۱۲ خانه ورزش روستایی به صورت همزمان تجهیز خواهند شد.
وی بیان کرد: در سال جاری و تا حدود یک ماه پیش، هنوز ۱۲۳ میلیارد تومان از بودجه‌های پیش بینی شده ما جذب نشده بود. تا ۳۱ شهریور برای تحقق این بودجه زمان داشتیم که خوشبختانه با همکاری مجموعه ها این اعتبار جذب شدـ
مدیرکل ورزش و جوانان فارس افزود: این بودجه متعلق به بحث زیرساختی و توسعه عمرانی فضاهای ورزشی است و امیدواریم که بین ۳۰ تا ۵۰ پروژه عمرانی را تا دهه فجر در اختیار جامعه ورزش قرار دهیم.
وی در خصوص ۲ پروژه بزرگ ناقص افتتاح شده ورزشگاه پارس و شهید سلیمانی نیز گفت: ما توانستیم در سفر اخیر هیئت دولت به استان فارس، مجددا این دو پروژه را به لیست اعتبارات ملی بازگردانیم. از اول مردادماه پیمانکار ورزشگاه شهید سلیمانی مستقر شده است و تا آذرماه، فضاسازی مجموعه نیز به پایان می‌رسد و سپس ورزشکاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

*بعد از ۳ سال کش و قوس توانستیم چمن ورزشگاه پارس را تحویل بگیریم

سرفراز شکوهی افزود: ما بعد از ۳ سال کش و قوس توانستیم چمن ورزشگاه پارس را تحویل بگیریم و اکنون ۱۲ میلیارد تومان مطالبه از قبل و ۵ میلیارد تومان اعتبار جدید جهت تجهیزات نیاز است که به پیمانکار داده شود و خوشبختانه اکنون ۱۵ میلیارد تومان از وزیر در سفر اخیر به این منظور گرفته شده است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس ادامه داد: در بازدید اخیر از پیست دو و میدانی ورزشگاه پارس متوجه شدیم که متاسفانه به علت افتتاح زودهنگام، هیچ گونه فشاری را نمی‌تواند تحمل کند. این پیست به طور کلی از بین رفته و نمی توان استفاده حرفه ای از آن به عمل آورد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس به وضعیت رسیدگی به حوزه زیرساخت در ورزش بانوان نیز اشاره کرد و گفت: ۸ سالن ورزشی به اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در سفر اخیر وزیر تامین اعتبار خواهد شد.


*اجرای بیش از ۲ هزار برنامه در هفته تربیت بدنی

دبیر هفته تربیت بدنی و ورزش استان فارس نیز در این نشست، به اجرای بیش از ۲ هزار برنامه در هفته تربیت بدنی اشاره کرد.
صدیقه خواست خدایی،گفت: اجرای ۱۰۲۷ برنامه در بخش همگانی، ۱۰۳۷ برنامه در بخش قهرمانی، ۳۳ برنامه در حوزه جوانان، افتتاح ۱۴ پروژه عمرانی و اجرای همایش بزرگ پیوند صنعت و ورزش و همایش بزرگ بانوان از برنامه های هفته ورزش و جوانان خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار