استاندار فارس با تاکید بر اینکه دانشجویان باید مستقل فکر کنند اما اجازه هم ندهند که بمباران تبلیغاتی که توسط ربات‌ها تکرار می‌شود آنها را تحت تاثیر قرار دهد و در دام دشمن بیفتند، گفت: ببینید در کشورهای مدعی آزادی چه قوانین سختگیرانه‌ای برای فضای مجازی دارند.
کد خبر: ۱۰۸۱۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 08 December 2022

تابناک فارس به نقل از ایسنا: دکتر محمدهادی ایمانیهدر آیین روز دانشجو که به میزبانی دانشگاه شیراز و با حضور دانشجویان دانشگاه‌های فارس برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت مقام دانشجو بیان کرد: زمانی که بنده رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بودم، دوره‌ای راه‌اندازی کرده بودیم و پیش از آغاز آموزش‌، با دانشجویان به مباحث غیر پزشکی می‌پرداختیم؛ به نظر می‌رسد جوانان ما احتیاج به یک تحول با مطالعه کتاب دارند، به ویژه تاریخ این سرزمین که درسهای فراوانی دارد.

او با بیان این که حق دانشجویان است که محترمانه و مودبانه انتقاد کنند، افزود: بنده همیشه در گروه نظارت سه نفره بر فعالیت دانشجویی و تجمعات، نظری مثبت داده‌ام.

استاندار فارس تاکید کرد: اگر کرسی‌های ازاد اندیشی راه‌اندازی شده بود امروز صحبت کردن برای برخی به حالت انفجاری نبود تا با هر کلام و ادبیاتی مطالبات خود را بیان کنند.اگرچه رهبر معظم انقلاب بارها بر راه‌اندازی این کرسی‌ها تاکید کرده‌اند اما متاسفانه دنبال نشد.

 

ایمانیه ادامه داد: برخی از شکنجه سخن می‌گویند اما نیاز است بسیاری از افراد کتاب‌هایی بخوانند تا بدانند شکنجه یعنی چه؟

او عنوان کرد: مناسبات کثیف جهانی در بحرین و عربستان قابل مشاهده است و سعودی‌ها جنایت‌هایی کرده‌اند که آنجا مشخص می‌شود شکنجه یعنی چه.

دانشجویان در دام بمباران تبلیغاتی نیفتند

استاندار فارس با تاکید بر اینکه دانشجویان باید مستقل فکر کنند اما اجازه هم ندهند که بمباران تبلیغاتی که توسط ربات‌ها تکرار می‌شود آنها را تحت تاثیر قرار دهد و در دام دشمن بیفتند، گفت: ببینید در کشورهای مدعی آزادی چه قوانین سختگیرانه‌ای برای فضای مجازی دارند.

ایمانیه خطاب به دانشجویان گفت: باید افتخار کنیم که دوست دار ایران هستیم.

او با بیان اینکه اعتراف می‌کنم که جلسات و اقداماتی که طی یکسال گذشته با دانشجویان داشتیم به حد مطلوبی نرسیده است، عنوان کرد: بیشترین شهرها و شهرستان‌های کشور مربوط به فارس است و تلاش کردیم که نیرو پروری کنیم اما در خصوص انتصاب مدیران کل نظر، تنها منوط به بنده نبوده اما تلاش شد تا تعدادی از مدیران استان از بین جوانان انتخاب شوند و حتی زیر سوال هم رفتیم که خام هستند اما بنده از انتصاب آنها پشیمان نیستم.

استاندار فارس افزود: مقرر شده که پنج شنبه‌های آخر هر ماه، میز خدمت دانشجویی ویژه جوانان و دانشجویان با حضور مدیران برگزار شود.

ایمانیه اضافه کرد: تلاش کرده‌ایم در برخی از شوراهای استان، از دانشجویان دعوت کنیم اما قبول دارم که در برخی شوراها آنچه که بنده دراین باره تصمیم گرفته بودم، مدیران اجرا نکردند.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: علی رغم همه مشکلات و حاکمیت فشار اقتصادی اما آزاد راه شیراز-اصفهان به ارزش ریالی حدود ٣٠ هزار میلیارد تومان، تا پایان امسال زیر بار ترافیکی می‌رود.

استاندار فارس ادامه داد: راه آهن شیراز به بوشهر نیز با برآورد ٤٠ هزار میلیارد تومان اعتبار در ١٠ قطعه طراحی شده که ٣ قطعه آن در حال احداث و دو قطعه آن هم به مناقصه رفته است.

ایمانیه با بیان اینکه آزادراه شیراد به بوشهر به جدیت پیگیری می‌شود، اعلام کرد که بخشی از پارک ولیعصر به احداث کتابخانه مرکزی شیراز اختصاص یافته که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

او به پروژه انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس اشاره و عنوان کرد: لوله گذاری در شهرستان لامرد در حال انجام است و موافقت خط عبور آن از حوزه نفت گرفته و مقرر شده در مهلتی ٣٦ ماهه به شهرهای شمالی هم برسد.

 

تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز تا تابستان سال آینده

استاندار فارس از تکمیل خط دوم آبرسانی به شیراز تا تابستان سال آینده خبر داد و گفت: با همت بسیج سازندگی و آبفای فارس آبرسانی به ٣٧٠ روستا در دستور کار قرار گرفته که عملیات آبرسانی به ١١٠ روستا در هفته گذشته به بهره برداری رسید و ۱۷ اسفندماه امسال و همزمان با میلاد امام عصر(عج) مابقی روستاها هم به بهره برداری می‌رسد.

ایمانیه همچنین گفت: برای اولین بار در تاریخ فارس، دو میلیون متر آسفالت معابر روستایی و حاشیه شهرها طی هفت ماه گذشته بهسازی شده است.در بحث صنایع نیز صدها صنایع راکد بود که بسیاری از آنها به مدار تولید بازگشتند که با بازگشت آنها به مدار تولید، بیش از ٣٠ درصد ظرفیت اشتغال آنها افزایش یافته است.

او ادامه داد: کارگاه بیمارستان ١٤٠٠ تخت خوابی پیامبر(ص) در بولوار مهندسین شیراز در حال تجهیز است.بیمارستان دیگری برای جنوب شهر نیز به نام حضرت زهرا(س) طراحی شده بود که به دلیل وجود مشکلاتی، مقرر شد در منطقه کمیل آباد احداث شود که به زودی کارگاه این بیمارستان ٧٠٠ تخت خوابی هم راه‌اندازی می‌شود.

استاندار فارس از راه‌اندازی خط دوم مترو شیراز از ورزشگاه پارس تا میدان امام حسین(ع) در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: دو ورزشگاه شهید سلیمانی و پارس که در دولت قبل افتتاح شد و دارای نواقص زیادی بودند نیز با همکاری شهرداری شیراز خدمات باقی مانده ارائه و نواقص رفع خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به راه‌اندازی اتاق فکری در هفت عرصه از جمله؛ کشاورزی، صنعت و معدن، گردشگری، انرژی و ...با حضور ١٠٠ نفر از دانشجویان در محل هتل شیراز، گفت: حلقه مثلثی بین دانشگاه، مدیران اجرایی و بخش خصوصی توسط این اتاق فکر شکل گرفته که کاری بینظیر است و در هیچ کجای کشور وجود ندارد.

قصدمان رسیدگی به پروژه‌های بر زمین مانده است

او با بیان اینکه بنای ما رسیدگی به پروژه‌هایی است که بیش از ٥ سال از کلنگ زنی آنها می‌گذرد اما تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: هدف گیری ما در شهرستان‌ها تکمیل نواقص پروژه‌های بر زمین مانده است.

استاندار فارس همچنین از رؤسای دانشگاهها خواست که زمینه را برای حضور دانشجویان در خارج از دانشگاه در دوران دانشجویی فراهم کنند.

ایمانیه اضافه کرد: با توجه به منویات رهبرانقلاب مبنی بر تلاش برای دو برابر شدن شرکت‌های دانش بنیان کشور تا پایان امسال، به پارک علم و فناوری فارس نیز ماموریت داده شده تا این مهم در استان نیز محقق شود.

او اعلام کرد که برج فناوری فارس هم تا ماه آینده به افتتاح می‌رسد.

استاندار فارس از تکمیل استخر دانشگاه صنعتی شیراز تا قبل از تابستان سال آینده خبر داد و با توجه به اینکه پروژه‌های ناقص و نیمه تمام و تجهیزات سخت افزاری دانشگاهها با کمبود مواجه هستند، پیشنهاد داد که ملک‌های مازاد دانشگاهها با تغییر کاربری مورد استفاده قرار گیرند و از ارزش افزوده آنها، پروژه‌ها تکمیل و تجهیزات خریداری شود.

 

احتمال خلاف و کم کاری هست اما این رویه حکومت نیست

ایمانیه همچنین در پاسخ به یکی از نمایندگان دانشجویان در این جلسه که بحث اختلاس و چپاول از سوی برخی مدیران را مطرح کرده بود، گفت: در بین مدیران احتمال خلاف، کم کاری، اختلاس و... وجود دارد اما رویه واقعی حکومت این نیست.

او خواستار فعال بودن مکانیزم سوت زنی از سوی دانشجویان شد و گفت: بنده هم با دانشجویان هم عقیده هستم و مدیرانی شجاع می‌خواهیم نه محافظه کار و تلاش کرده ام مدیرانی شجاع و توانمند و جوان و خلاق به کار گرفته شوند.

استاندار فارس همچنین از عرضه مستقیم کالا به مصرف کنندگان که از هفته گذشته آغاز شده، خبر داد و گفت: تلاش ما این است که اقلام خوراکی که مصرف بیشتری به ویژه در قشر رو به پایین جامعه دارند، از مزرعه با قیمت پایین تری به دست مردم برسد. ١١٠ صنف منتخب هم معرفی شده‌اند.

ایمانیه در پاسخ به دانشجویی که به موضوع کمربندی شیراز اشاره کرده بود هم گفت: پس از سالها اختلاف، کمربندی شمال تحویل راه و شهرسازی فارس و کمربندی جنوب هم تحویل شهرداری شیراز داده شده و در حال فعالیت است.

ایمانیه: دانشجویان به مکانیزیم سوت زنی عمل کنند

او به کارخانه ازمایش هم اشاره و عنوان کرد: تعدادی سرمایه گذار اعلام همکاری کردند تا این کارخانه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانند.

استاندار فارس در پاسخ به سوال دانشجویی در خصوص راهکار مدیریت ارشد استان در خصوص مقابله با خشکسالی، گفت: فارس ١٠ سال است که درگیر خشکسالی شده و ٥ راه حل از جمله انتقال آب از خلیج فارس، استفاده از پساب شهرها، بستن چاههای غیرمجاز، کشت گلخانه ای را در دستور کار قرار داده‌ایم.

ایمانیه همچنین خاطرنشان کرد که در راستای رفع محرومیت حاشیه شهر شیراز، ٥٠٠ میلیارد تومان پروژه هفته گذشته توسط شهرداری شیراز انجام شد.

او خواستار توجه بیشتر رؤسای دانشگاهها نسبت به اردوی‌های جهادی، ارودهای پیشرفت و کانون های دانشجویی شد و اعلام کرد که طی یکسال گذشته توریسم درمانی فارس رشد ٥.٥ برابری داشته است.

تا زمانی که دانشجو زنده است، هیچ دشمنی نمی‌تواند به کشور لطمه بزند

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از شیطنت‌های دشمنان این است که نه دانشجو درس بخواند، نه توریست بیاید و نه صنعت پیشرفت کند، مطالبه گری را راه حل پیشرفت کشور عنوان کرد و گفت: از انتقادات این جلسه نه تنها ناراحت نشدم که بسیار هم خرسند شدم، چرا که نشان می‌دهد هنوز دانشگاههای ما زنده هستند و تا زمانی که دانشجو زنده است، هیچ دشمنی نمی‌تواند به این کشور لطمه بزند.

ایمانیه همچنین در پاسخ به یکی از دانشجویان در این جلسه که نسبت به انتخاب پارک جنت برای محل تجمع انتقاد کرده بود هم گفت: در بسیاری از نقاط دنیا اینگونه است.قوانین هم برای تجمعات مشخص است و اگر کسی علاقمند است می‌تواند به فرمانداری شیراز مراجعه کند.

او تاکید کرد: دانشجویان کمک کنند تا فرهنگ اعتراض منطقی، مودبانه و تاثیرگذار ترویج پیدا کند.

 

استاندار فارس در پایان سخنان خود مجددا خواستار فعال شدن مکانیزیم سوت زنی از سوی دانشجویان شد و خطاب به آنها گفت: آزاد فکر کنید اما در دام دشمنان نیفتید، چرا که کسی جز شما نمی‌تواند این کشور را آباد کند.

دکتر وحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک روز دانشجو بیان کرد: خوشبختانه امروز مدیران ارشد فارس از جمله استاندار و نماینده ولی‌فقیه در فارس از اساتید دانشگاه هستند و این جای خوشبختی دارد.

او با بیان اینکه فارس دارای مراکز متعدد دانشگاهی و آموزش عالی است و این استان در این باره در کشور خوش درخشیده و می‌درخشد، افزود: هم اینک ١٤٨ مرکز آموزش عالی با ١٦٨ هزار دانشجو در مقاطع مختلف که عمدتا از کارشناسی به بالا فعال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه محلی برای تضارب آراء و اندیشه‌هاست، عنوان کرد: از جمله عوارض شیوع بیماری کرونا، تعطیلی محیط آموزشی و فرهنگی کشور قریب به سه سال بود که موجب شد ما با هم نباشیم.

حسینی ادامه داد: خوشبختانه امروز در کشور از وضعیت پاندمی این بیماری عبور کرده‌ایم و امید است که جهش پیدا نکند و محیط دانشگاهی به شرایط قبل باز نگردد.

 

مطالبه گری یک ارزش است

او از حضور در دانشکده‌های این دانشگاه و جمع تشکل‌ها استقبال کرد و گفت: مطالبه گری یک ارزش است و زمانی به نتیجه می‌رسد که به راه حل بینجامد و این بدست نمی‌آید مگر اینکه جوی مطمئن و با اخلاق شکل بگیرد.

به گزارش ایسنا در این مراسم مهدی ماندگاری، نماینده انجمن‌های اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علیرضا زارع؛ انجمن های اسلامی مستقل دانشگاه شیراز، آرش جوابی؛ نماینده انجمن‌های علمی، زهرا باشی از انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، احمدرضا مختاری از انجمن‌های ورزشی، پدرام پور قدیری؛ نماینده انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز، بهروز خشنود؛ نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز، سید محمد هاشمی نسب؛ نماینده جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، آریان جوکار؛ نماینده شوراهای صنفی دانشگاه شیراز، امیر رضا خرم دل؛ نماینده کانون های فرهنگی جهاددانشگاهی، آیدا کریمی مطلق؛ نماینده مجمع آرمان، محمدحسین پندخواهی؛ نماینده هیئت های مذهبی و یادواره شهدا و مهدیه بی گناه از دانشگاه شیراز به ایراد سخن پرداختند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار