هم اکنون ۲۹۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۱۳۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲ 15 October 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس را از ابتدای شیوع تا امروز یکشنبه بیست و سوم مهر ۱۴۰۲، اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است:از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۲۸۸ هزار و ۷۷ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۵ هزار و ۲۲ بیمار مثبت شناسایی شده است.
از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۱۵۰ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۵ هزار و ۴۵۶ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۳۴ هزار و ۳۵۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۹ هزار و ۵۶۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.
هم اکنون ۲۹۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
متاسفانه در هفته گذشته، یک مورد جدید فوتی ناشی از کرونا در فارس ثبت شده که مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۲۱۰ نفر رسیده است.
از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۶ هزار و ۷۵۹ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
در زمان حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۹۰ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۵ هزار و ۶۹۴ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۴۲ هزار و ۷۱۳ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۶ هزار و ۳۹۲ دُز نوبت سوم و ۱۳۶ هزار و ۵۹۱ دُز یادآور واکسن بوده است.

برچسب ها: کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار