رئیس جمهور گفت: حرکت ‌عزیزان فلسطینی، مجاهدانه است. آنها نمایشی از تولید قدرت جوانان فلسطینی برای دفاع از مردم و منطقه را به منصه ظهور گذاشته‌اند و در مقابل دشمن، حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شود.
کد خبر: ۱۱۳۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ 12 October 2023

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت الله سیدابراهیم رئیسی در مراسم بهره‌برداری از آزادراه اصفهان ـ شیراز با قدردانی از همت مسئولان برای افتتاح این پروژه اظهار داشت: این آزادراه در مسیر تکمیل شمال به جنوب و دریا به دریا اجرایی شد.

وی با بیان اینکه کار فنی که در آزادراه انجام شده قابل تقدیر است و جا دارد از دست‌اندرکاران این کار بزرگ از جمله نیروهای فنی، مهندسی، نمایندگان، کارگران، پیمانکاران و وزارت دفاع و راه و شهرسازی، استاندار فارس و همه کسانی که تلاش و پیگیری کردند تا این مسیر زودتر به بهره‌برداری برسد تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم، اظهار داشت: کار در جهت رفاه مردم هم عنایت پروردگار و هم رضایت مردم را به دنبال دارد، این برای ما بسیار حایز اهمیت است که مردمی که از این مسیر عبور می کنند رضایت داشته باشند و احساس کنند تردد انها سهل شده است‌.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه با افتتاح این آزادراه زمان برای رسیدن به مقصد کاهش یافته است، تصریح کرد: یکی از کارهای بزرگی که باید انجام شود صرفه‌جویی در زمان است؛ کارها باید به نحوی پیش برود و انجام شود که هزینه و زمان را کاهش و بهره‌وری را افزایش دهد.حتما ادامه این مسیر به بوشهر با همت متولیان امر باید دنبال و تکمیل شود؛ بخش‌های دیگری هم وجود دارد اما تکمیل مسیر برای ما اهمیت بسیاری دارد. این آزادراه می‌تواند مسیر شمال و جنوب را تکمیل کند.

وی با بیان اینکه این بزرگراه قرار است به نام مبارک شاهچراغ (ع) که چراغ راه همه ماست نامگذاری شود، گفت: امیدواریم آزاد راه شاهچراغ (ع) از شیراز به اصفهان و از شیراز به بوشهر تکمیل و مورد استفاده مردم قرار بگیرد.در این مسیر مهندسین و کارگران بسیار تلاش کردند و شب و روز کار کردند، طبق گزارشاتی که به ما می‌رسید دست‌اندرکاران سه شیفته کار کردند تا آزادراه تکمیل و آماده شود.

رئیس جمهور ساخت پل‌ها و تونل‌هایی که در مسیر فراهم شده را از کارهای بزرگ دانست و گفت: در حوزه ریلی و جاده ای کارهای ارزشمندی انجام شده است؛ اینها کارهای ماندگار و نمادی از نوآوری، خلاقیت و تلاش‌های مهندسان است که قابل تقدیر است.

رئیسی با گرامیداشت یاد شهیدی که در این مسیر جان خود را از دست داد گفت: نام این شهید که برای رفاه حال مردم و در مسیر خدمت به مردم جان خود را از دست داد ماندگار است.جا دارد از کارگران که در گرمای تابستان و سرمای زمستان تلاش کردند تا کار آماده شود تقدیر و تشکر کنم و از خانواده های آنها که صبورانه در کنارشان ایستادند تا این کار بزرگ رقم بخورد نیز سپاسگزارم.ما نیازمند کار و تلاش جهادی در کشور هستیم همه کسانی که امروز در کشور در کسوت خدمتگزاری هستند باید تلاش خود را مضاعف کنند.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را کشور پیشرفته و فناور خواند و گفت: باید یک سری زیرساخت‌ها را آماده کنیم و کشورهای اطراف هم همواره به من تأکید می‌کنند که امروز مسیر جمهوری اسلامی آسان ترین، ارزان‌ترین و مطمئن ترین مسیر برای ارتباط شمال، جنوب، شرق و غرب است.کار جاده‌ای و ریلی که در این مدت با جدیت دنبال می‌شود در جهت این است که بتوانیم از این ظرفیت در جهت توسعه و در جهت کار اقتصادی منطقه بهره ببریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه به اینکه سهم جمهوری اسلامی ایران در گردش کار اقتصادی منطقه سهم بالایی است، گفت: تلاش های خوبی انجام شده اما کافی نیست باید تلاش‌های بیشتری انجام شود تا جمهوری اسلامی بتواند با ظرفیت بالایی که دارد این سهم را در شرایط و وضعیت تجاری، اقتصادی و داد و ستدمنطقه داشته باشد.مسیرهای ریلی و جاده ای اهمیت بسیاری دارد امروز برای همه روشن است که ایران به برکت حضور مردم در صحنه های مختلف، به برکت خون شهدا و سرداران رسید اسلام و به برکت وجود نیروهای متدین و متخصص ایران قوی است.

وی با اشاره به اینکه در این کشور تولید قدرت شده است، وزارت دفاع هم تولید موشک و هم تولید پهپاد می‌کند و هم در کنار مردم برای مردم بزرگراه و آزادراه می‌سازد، سپاه و ارتش و نیروهای دیگر در کنار مردم برای رفع مشکلات مردم هستند؛ تولید قدرت تنها در حوزه کار صنعتی و نظامی نیست تولید قدرت در حضور مردم در صحنه‌هاست، همچنان که نیروهای مسلح در عرصه‌های مختلف تولید قدرت کردند و می‌کنند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما افتخار می‌کنیم به تولید قدرتی که جوانان مجاهد ما در منطقه برای دفاع از خاک، وطن و مردم‌شان می‌کنند، گفت: حرکت مجاهدانه فلسطین حقیقتا نمادی از تولید قدرت برای جوانان مجاهد فلسطین برای دفاع از وطن و مردم‌شان و منطقه است.دشمن حریف مجاهدان فلسطینی نمی‌شوند بمب سر مردم بی گناه و سر زن و بچه مردم می‌ریزند. این تلاش برای پیروزی نیست این شکست است که انسان بخواهد با زن و بچه مردم طرف شود.

رئیسی با بیان اینکه پاسداشت این تولید قدرتی که با هدایت رهبری معظم انقلاب و با حضور مردم شده آن است که ما برای رسیدن به قله خدمتی مجاهدانه کنیم، هیچ خستگی در خودمان راه ندهیم. رهبر فرمودند به قله نزدیک هستیم، تاکید کرد: ‌در جای جای کشور کار بسیار انجام شده و در برخی مناطق تمام شهر و منطقه تبدیل به کارگاه شده است، کار در حوزه‌های مختلف از جمله برق رسانی، آبرسانی، تکمیل جاده‌ها و ساماندهی ریل‌ها در حال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار