سخنگوی شهرداری شیراز گفت: براساس احکام صادره و رای قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ از ابتدای تا پایان مردادماه امسال ۲۹۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در مناطق یازده گانه شیراز تخریب شده است.
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶ 13 September 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رضا جاویدی افزود: مردم به دلیل مشکلات مالی فریب افراد سودجو را خورده و خانه‌هایی با قیمت‌های پایین‌تر از نرخ بازار را خریداری می‌کنند که این رویه می‌تواند به زیان آن‌ها تمام شود.
وی هشدار داد: مردم باید قبل از خرید خانه حتما با مراجعه به شهرداری استعلام‌های لازم را گرفته و از سلامت ملک اطمنان خاطر پیدا کنند.
سخنگوی شهرداری شیراز ادامه داد: شهروندان باید استعلامات مربوط به پروانه ساختمانی، پایان کار، نظام مهندسی و ... را اخذ و بعد اقدام به خرید ملک کنند تا با مشکلات ناشی از غیرمجاز بودن ساخت و ساز مواجه و متضرر نشوند.
وی همچنین از برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای مقابله با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: احکام ۲ هزار و ۶۸۶ رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ طی پنج ماهه نخست سال جاری اجرا شد.
جاویدی از مراقبت و پیشگیری از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محدوده و حریم شهر و برخورد قاطع عوامل اجرایی و حقوقی شهرداری این کلان‌شهر با تخلفات شهری خبر داد.
او با ارائه آمار آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ در پنج‌ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام و اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۸۶ رأی به جریمه نقدی، حالت اولیه و تخریب تعلق و احکام آن اجرا شد.
سخنگوی شهرداری شیراز گفت: سامانه تلفنی ۱۳۷ شهرداری شیراز آماده دریافت گزارش‌های شهروندان در خصوص ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در حوزه باغات و سطح مناطق یازده‌گانه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار