مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت : لوبیا در این شهرستان در تیر کشت و در مهر برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود هزار و ۱۲۵ تن لوبیا تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۱۱۲۱۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳ 19 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: منصور امیریان گفت: لوبیا در این شهرستان به روش خشکه کاری، بادستگاه پنوماتیک و به صورت خطی کشت می‌شود و لوبیای کشت شده در شهرستان از نوع لوبیا قرمز و چیتی است.

او افزود: لوبیا در این شهرستان در تیر کشت و در مهر برداشت می‌شود و پیش بینی می‌شود هزار و ۱۲۵ تن لوبیا تولید و روانه بازار مصرف شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار داشت: با توجه به کوتاه بودن طول دوره رشد لوبیا از کاشت تا برداشت، تثبیت ازت و حاصلخیزی خاک، مصرف حداقل سموم، نیاز آبی کمتر نسبت به محصولات زراعی صیفی رایج در شهرستان، آبیاری مزارع لوبیا با روش‌های نوین آبیاری و همچنین قابلیت انبار داری محصول، می‌توان کشت لوبیا را یکی از گزینه‌های مناسب در تناوب زراعی و جایگزین گیاهان پر آب بر شهرستان قرار داد.

امیریان ادامه داد: رعایت اصول به‌زراعی مانند تهیه بستر مناسب، ضدعفونی بذرهای مورد استفاده و تیمار آن با مواد محرک رشد، استفاده از دستگاه‌های کارنده و آبیاری مزرعه با روش‌های آبیاری نوین، در بهبود عملکرد مزارع لوبیا تأثیر بسزایی خواهد داشت.

برچسب ها: کشت ، لوبیا ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار