خدامراد طرفدار با اشاره به خسارت سرمازدگی شهریورماه سال جاری، گفت: پیش بینی می شود حدود 25 هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۲ 04 October 2022

تابناک فارس به نقل از ایانا: خدامراد طرفدار با اشاره به خسارت سرمازدگی شهریورماه سال جاری، گفت: پیش بینی می شود حدود 25 هزار تن محصول تولید و روانه بازار شود.

وی با اشاره به اینکه کاشت ارقام مختلف لوبیای چیتی و قرمز همه ساله در این شهرستان از اردیبهشت ماه با مساعد شدن شرایط جوی آغاز می شود، اظهار کرد: برداشت از اواسط شهریورماه شروع شده است و تا پایان مهرماه ادامه دارد.

به گفته طرفدار؛ برداشت لوبیا در شهرستان در دو مرحله انجام می گیرد که مرحله اول به صورت دستی و مرحله دوم توسط کمباین های برداشت به منظور جداسازی دانه از غلاف بوده و با ترویج و توسعه ارقام مناسب برداشت مکانیزه و تامین ادوات مربوطه می توان گام موثری در افزایش عملکرد این محصول برداشت.

این مقام مسئول با بیان اهمیت کشت لوبیا در پایداری سایر محصولات، افزود: قرار دادن این محصول در تناوب محصولات کشاورزی باعث افزایش حاصلخیزی خاک می شود.

طرفدار؛ به اصلاح شیوه کشت و توسعه کشت لوبیا بر روی پشته در سطح 200 هکتار اشاره و ابراز کرد: با این روش علاوه بر استفاده از سامانه های نوین آبیاری و مدیریت آب مزرعه، کاهش آفات و بیماری ها، کاهش مصرف سموم به علت تسهیل فرآیند مبارزه با علف های هرز توسط ادوات و مبارزه مکانیکی را به دنبال خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید بیان کرد: کمبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مهمترین عاملی است که باعث می شود بخش عمده لوبیا و حبوبات تولیدی شهرستان به صورت خام و بدون افزایش ارزش افزوده به بازار عرضه شود.

 

برچسب ها: برداشت ، لوبیا ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار