برداشت انجیر از باغ‌های شهرستان نی ریز آغاز شد.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲ 17 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی نی ریز گفت: استان فارس نخستین تولید کننده انجیر در ایران است و شهرستان نی‌ریز یکی از مراکز تولید کننده انجیر استان محسوب می‌شود.
او افزود: همه‌ساله از مردادماه برداشت این محصول در باغ‌های دیم شهرستان شروع می‌شود و تا نیمه مهرماه ادامه می‌یابد.
بصیری تصریح کرد: حدود پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان به انجیرستان اختصاص دارد که چهار هزار هکتار آن مثمر است و محصول تولیدی آن به ۲ صورت تازه خوری و خشک به بازار عرضه می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی نی ریز گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری و خشکسالی اخیر پیش‌بینی می‌شود با کاهش ۴۰ درصدی محصول مواجه باشیم.
وی افزود: عواملی، چون طغیان آفت کنه تارتن، نوسانات دمایی، وزش باد‌های شدید و ایجاد اختلال در فعالیت زنبور‌های گرده‌افشان در عملکرد نهایی محصول تاثیرگذار است.
بصیری گفت: محصول تولیدی انجیرستان‌های نی ریز به دلیل کیفیت بالا و سالم بودن به کشور‌های هند، روسیه، چین، اروپای شرقی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی نی ریز تصریح کرد: نبود سرمایه گذاری مناسب و صنایع تبدیلی در این بخش، باعث شده است که انجیر این شهرستان توسط دلالان خریداری و بدون فرآوری یا بسته بندی مناسب از منطقه خارج شود.

برچسب ها: برداشت ، انجیر ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار