متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل حبس، شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۱۲۰۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 14 August 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: متهمان پرونده اهانت به همسر شهید مدافع حرم در شهر اراک به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی محکوم شدند.
حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، با تشریح پرونده هتک حرمت به همسر شهید مدافع حرم در اراک، افزود در این پرونده یک مرد و دو خانم در یکی از مراکز درمانی شهرستان اراک به همسر شهید مدافع حرم که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را انجام داده بود اهانت کرده بودند. 

او افزود: در همین راستا پس از وصول گزارش ضابطان و صدور دستورات مقام قضایی به جهت تحقیقات تکمیلی و جمع آوری ادله و مستندات قانونی مورد نیاز، متهمان بازداشت و پس از صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست، پرونده مذکور جهت صدور حکم به دادگاه کیفری ۲ شهرستان اراک ارسال شد. 
 رئیس کل دادگستری استان مرکزی افزود: با توجه به جریحه دار شدن عواطف و اذهان عمومی، اهمیت و حساسیت موضوع و گستردگی انعکاس در افکار عمومی، فرایند دادرسی عادلانه انجام و زمینه مناسب جهت دفاع متهمان از خود ایجاد شد. 
 حجت الاسلام موسوی افزود: برغم گذشت شاکیه و از منظر جنبه عمومی جرم به اتهام‌های اخلال در نظم عمومی از طریق هیاهو و جنجال و سر و صدا در محیط درمانی، مزاحمت برای بانوان در اماکن عمومی و حضور بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی، حکم به محکومیت متهمین مذکور به تحمل یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و جزای نقدی صادر شد. 
 او تصریح کرد: این حکم غیر قطعی و در مرحله بدوی بوده و امکان تجدیدنظر خواهی برای محکومان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار