سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و رعدوبرق و وزش باید شدید برای استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرد.
کد خبر: ۱۱۱۹۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 12 August 2023

به گزارش تابناک کرمان و به نقل از خبرگزاری فارس، طبق اعلام سازمان هواشناسی از امروز رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی همراه با خیزش گرد و خاک منطقه در جنوب کرمان پدیده غالب خواهد بود.

آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌های فصلی، وزش باد در نواحی مستعد خیزش گرد و خاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی اثرات مخاطره این پدیده است.

همچنین روز یکشنبه نیز شمال‌شرق و غرب استان کرمان نیز شاهد خیزش گرد و خاک و طوفان خواهد بود و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها، تیر‌های برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال دور از انتظار نیست.

اجتناب از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از هرگونه تردد، توقف و برپایی چادر‌های مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفر‌های بین شهری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و اتخاذ تمهیدات لازم در کشاورزی و آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های ستاد بحران توصیه می‌شود.

برچسب ها: کرمان ، رگبار ، طوفان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار