معاون اجرایی اداره مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اسفراین گفت: ۲۶۳ مورد مزاحمت تلفنی در چهار ماهه امسال در تماس با اورژانس این شهرستان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش را نشان می دهد.
کد خبر: ۱۱۱۹۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲ 08 August 2023

به گزارش تابناک خراسان شمالی و به نقل ازامیر سهرابی روز سه شنبه در گفتگویی اظهار کرد: ۲ هزار و ۵۴۸ مورد تماس در این بازه زمانی با اورژانس اسفراین برقرار شده که متاسفانه از این تعداد ۲۶۳ مورد مزاحمت‌های تلفنی بوده است.

وی افزود: اورژانس ۱۱۵ بنا بر وظایف تعریف شده خود آمبولانس‌ها را به محل حادثه اعزام می‌کند، اما کارشناسان اورژانس پس از اعزام به محل و اطلاع از غیرواقعی بودن نشانی‌ها متوجه کاذب بودن تماس می‌شوند.

سهرابی با بیان اینکه برای به حداقل رساندن این معضل باید فرهنگ سازی لازم انجام گیرد، گفت: اورژانس یک نهاد امداد رسان محسوب می‌شود و اشغال خطوط تلفن، امکان خدمت رسانی مطلوب به بیمارانی را که در شرایط خاصی قرار دارند را با عوارض جبران ناپذیر مواجه می‌کند.

معاون اجرایی اداره مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اسفراین یادآور شد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به عموم مردم به ویژه کودکان و نوجوانان می‌تواند شمار مزاحمت‌های تلفنی را کاهش دهد.

انجام ۲ هزار و ۵۸۴ ماموریت امدادی

وی تعداد کل ماموریت‌های اورژانس اسفراین در سالجاری را ۲ هزار و ۵۴۸ مورد دانست و اظهار کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۹۶۹ ماموریت غیر تصادفی و ۳۵۰ مورد نیز مربوط به ماموریت‌های تصادفی بوده است.

سهرابی از ارایه ۷۸۵ مورد خدمات مشاوره تلفنی توسط پرستاران ۱۱۵ اسفراین خبر داد و گفت: از شهروندان می‌خواهیم در هنگام تماس با اورژانس با حفظ آرامش و خونسردی به سوالات کارشناسان پاسخ دهند.

هم اکنون ۹ پایگاه اورژانس شامل ۲ پایگاه اورژانس شهری و هفت پایگاه جاده‌ای در شهرستان اسفراین فعال است که این میزان پایگاه پس از مرکز خراسان شمالی بیشترین پایگاه‌های اورژانس استان را دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار