مدیرکل امور مالیاتی فارس جزئیاتی از درآمدهای مالیاتی، نحوه هزینه آن و همچنین سهم هر شهرستان از این درآمدها را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۱۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶ 06 August 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: حمیدرضا محمد ابراهیمی‌ گفت: از محل عوارض ارزش افزوده مردم فارس مبالغی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر شهرستان‌های استان واریز شده که این مبالغ صرف توسعه خدمات شهری و عمرانی هر شهرستان می‌شود.

سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی فارس به سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به شهرستان شیراز، هزار و ۹۸۰ میلیارد ریال به شهرستان مرودشت، هزار و ۳۰ میلیارد ریال به شهرستان زرقان، ۸۵۰ میلیارد ریال به شهرستان کازرون، ۶۸۰ میلیارد ریال به شهرستان لارستان، ۶۵۰ میلیارد ریال به شهرستان فسا و ۵۹۰ میلیارد ریال به شهرستان جهرم اختصاص یافته است.
محمدابراهیمی اضافه کرد: همچنین ۱۴۰ میلیارد ریال به شهرستان فراشبند، ۳۷۰ میلیارد ریال به فیروزآباد، ۲۲۰ میلیارد ریال به قیروکارزین، ۲۶۰ میلیارد ریال به کوار، ۱۷۰ میلیارد ریال به گراش، ۲۹۰ میلیارد ریال به لامرد، ۳۶۰ میلیارد ریال به ممسنی، ۲۰۰ میلیارد ریال به مُهر، ۲۶۰ میلیارد ریال به نی‌ریز، ۳۲۰ میلیارد ریال به آباده، ۱۳۰ میلیارد ریال به ارسنجان، ۲۱۰ میلیارد ریال به استهبان، ۲۹۰ میلیارد ریال به اقلید، ۱۱۰ میلیارد ریال به بیضا و ۹۰ میلیارد ریال به پاسارگاد واریز شده است.
وی ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال به شهرستان خرامه، ۱۶۰ میلیارد ریال به خرم‌بید،۱۳۰ میلیارد ریال به خفر، ۱۳۰ میلیارد ریال به خنج، ۶۴۰ میلیارد ریال به داراب، ۱۴۰ میلیارد ریال به رستم، ۲۳۰ میلیارد ریال به زرین‌دشت، ۱۷۰ میلیارد ریال به سپیدان و ۱۲۰ میلیارد ریال به سروستان تخصیص داده شده است.
مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: بر اساس قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۹درصد مالیات و عوارض دریافتی، یک درصد به عنوان مالیات سلامت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، چهار درصد به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر و باقی مانده به خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.
محمدابراهیمی اضافه کرد: تلاش برای شکل‌گیری جهاد تبیین و آگاهی مردم از نحوه مصرف درآمدهای حاصل از مالیات عاملی برای تشویق آنها به منظور انجام تکالیف مالیاتی باست.
مدیرکل امور مالیاتی فارس به واریز ۶۳ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر استان و رُشد ۷۰هزار درصدی عوارض ارزش افزوده تسهیم شده از سال ۱۳۸۷ تا سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: واریز ۱۷ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر فارس در سال ۱۴۰۱ و رُشد ۵۴درصدی عوارض ارزش افزوده تسهیم شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، وصول هفت هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال مالیات و عوارض ارزش افزوده برای تخصیص در امور بهداشت و درمان استان در سال ۱۴۰۱ و واریز مبلغ ۴۴۰ میلیارد ریال به حساب امور عشایر فارس در سال ۱۴۰۱ از جمله اقدامات صورت گرفته محسوب می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار