رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی کاملا شفاف است و دولت مکلف به اجرای آن است.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 11 November 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: محمدرضا رضایی‌کوچی درباره تاخیر در برگزاری جلسه شورای عالی مسکن، گفت: در اولین جلسه شورای عالی مسکن مقرر شد تا حداکثر ظرف ۱۰ روز بعد، بلافاصله جلسه بعدی برگزار شود که سه هفته در برگزاری این جلسه وقفه افتاد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه قرار بر این شد که جلسه بعدی شورای عالی مسکن هفته آینده برگزار شود که این جلسات در هماهنگی بین دستگاه‌ها برای اجرای قانون جهش تولید مسکن تاثیر زیادی دارد. رئیس جمهور بسیار مصمم است که به وعده خود یعنی ساخت مسکن و حل مشکل مردم در این زمینه عمل کند و به صورت جدی پیگیر ساخت یک میلیون مسکن در سال است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از عدم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی، اظهار داشت: قانون مالیات بر خانه‌های خالی کاملا شفاف است و دولت مکلف به اجرای آن است.

رضایی کوچی بیان کرد: بیش از یک میلیون واحد خانه خالی توسط وزارت راه و شهرسازی در کشور شناسایی شده است، اما به دلیل قصور وزارت امور اقتصادی و دارایی، هنوز درآمد مالیاتی برای کشور از این طریق به دست نیامده است.

پیگیر اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی هستیم

وی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی وظایف خود را در اجرای قانون مذکور به خوبی انجام داده و خانه‌های خالی را شناسایی و به دستگاه‌های ذیربط معرفی کرده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت اقتصاد و سازمان امور مالیاتی وظایف خود را در این زمینه به خوبی انجام نداده و آنان کوتاهی کردند و به همین دلیل، قانون مالیات بر خانه‌های خالی تاکنون اجرایی نشده است.

رضایی‌کوچی تاکید کرد: وزارت اقتصاد باید توضیح دهد که به چه علت تاکنون نتوانسته است حتی یک ریال از اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی اخذ کند. کمیسیون‌های عمران و اقتصادی مجلس شورای اسلامی به زودی جلسه‌ای با مسئولان ذیربط برگزار خواهند کرد، چرا که مجلس پیگیر اجرای دقیق قانون مالیات بر خانه‌های خالی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار