رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از راه اندازی پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در شهرستان عنبرآباد خبرداد.
کد خبر: ۱۱۱۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ 03 August 2023

به گزارش تابناک کرمان به نقل از ایسنا، دکتر احمد احمدپور در گفتگویی عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: با تشکیل تیم‌های کارشناسی و اقدامات این تیم در مبارزه با آفات به خصوص سوسک سرخرطومی خرما در جنوب کرمان موفق عمل کردیم و این مهم در سطح باغات عنبرآباد نیز به خوبی انجام شده است.

وی راه‌اندازی هر چه سریعتر پست قرنطینه‌ای را یک ضرورت دانست و در ادامه مشارکت عمومی را در مبارزه با آفت سرخرطومی مورد تاکید قرار داد و افزود: کار مبارزه با آفت سرخرطومی خرما در شهرستان عنبرآباد با جدیت در حال انجام است و مقدار قابل توجهی پاجوش آلوده شناسایی و امحا شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان جلوگیری از جابجایی هر گونه پاجوش را بدون هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات ممنوع اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه عنبرآباد یکی از گلوگاه‌های حمل و جابجایی انواع نهال و پاجوش محسوب می‌شود لذا بزودی با تأمین اعتبار لازم پُست قرنطینه در این شهرستان راه‌اندازی و فعال می‌شود و حمل غیر مجاز پاجوش در شهرستان به‌خوبی کنترل خواهد شد.

احمدپور از حمایت‌های پدافند غیرعامل در برگزاری دوره‌های آموزشی و روشنگری در خصوص تبعات آفت سرخرطومی خرما تقدیر کرد و گفت: با هم افزایی همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها تا کنون دوره‌های آموزشی متعددی برگزار شده که در مهار آفت تأثیر داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان همچنین از باغداران و مردم خواست هر گونه موارد مشکوک در جابجایی و خرید و فروش پاجوش را به مراکز خدمات و کارشناسان اطلاع دهند تا از توسعه بیماری جلوگیری به‌عمل آید و گفت: همکاری مردم در مهار آفت سرخرطومی حائز اهمیت است و فرهنگ‌سازی در کنترل شیوع این آفت موثر واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار