مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت غوره در این شهرستان از اوایل مردادماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه حدود پنج هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
کد خبر: ۱۱۱۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 31 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: شهاب‌الدین صالحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: برداشت غوره در این شهرستان از اوایل مردادماه آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این ماه حدود پنج هزار تن محصول برداشت و روانه بازار شود.
او ادامه داد: هرساله ۳۰ درصد از محصول، ۵ هزار هکتار از تاکستان‌های دیم این شهرستان به‌صورت غوره برداشت می‌شود.
صالحی تصریح کرد: مابقی محصول تاکستان‌های دیم شهرستان سپیدان به‌صورت انگور برای مصارف تازه خوری و یا تبدیل به کشمش، مویز و دیگر محصولات فرآوری‌شده برداشت می‌شود.
او با بیان اینکه همه تاکستان‌های شهرستان سپیدان دیم است و محصولات سالمی روانه بازار مصرف می‌شود، اضافه کرد: این باغ‌ها بیشتر در اراضی شیب‌دار ساخته شده‌اند که نقش ویژه‌ای در حفاظت از آب و خاک در برابر فرسایش دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان ارقام انگور تولیدی در این شهرستان را عسکری، ریش بابا، شیرازی و سیاه سمرقندی دانست و افزود: این ارقام علاوه بر تطابق و سازش‌پذیری با شرایط دیم و مقاومت بالا نسبت به آفات و بیماری‌ها، از طعم، مزه و بازارپسندی رضایت بخشی نیز برخوردارند.

برچسب ها: برداشت ، غوره ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار