رئیس پلیس راهور استان مرکزی: بیش از 40 درصد از حوادث ترافیکی درون شهری مربوط به عابران می باشد، پلاک مخدوش خط قرمز پلیس است.
کد خبر: ۱۱۱۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹ 23 July 2023

به گزارش تابناک مرکزی ،سرهنگ  سید علی حسینی روز یکشنبه در نشست خبري با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در ۳ ماهه نخست امسال تصادفات فوتی در حوزه درون شهری تفاوت زیادی با سال گذشته نداشته و با افزایش ۷ درصدی از ۲۷ نفر به ۲۹ نفر رسیده است بیان داشت: رفع نواقص و معضلات زیرساخت های شهری عامل مهم در کاهش حوادث شهری به شمار می رود.

وی با اشاره به افزایش ۶ درصدی مصدومان حوادث درون شهری افزود: در ۳ ماهه امسال بیش از ۳۰۰ هزار برگ جریمه صادر و ۳۲ هزار و ۷۲۳مورد خدمات شماره گذاری ارائه شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در حوزه فرهنگی بیش از ۲۳ هزار نفر در شبکه های اجتماعی و برنامه شاد و هزار و ۷۰۰ نفر از همیاران پلیس در مدارس به صورت حضوری آموزش لازم را فرا گرفته اند.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه ۵۷۳ راننده و ۲۱۵ راکب موتورسیکلت نیز به صورت چهره به چهره در آموزش های لازم در این مدت شرکت کرده اند خاطر نشان کرد: بیش از ۴۰ درصد حوادث ترافیکی منجر به فوت در معابر شهری مربوط به عابر پیاده است که این مسئله به عنوان یک معضل باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در این راستا برای نخستین بار در استان طرحی در قالب اقدام مشترک بین دستگاهی جهت کاهش تصادفات تدوین و به شهرداری ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه تصادفات درون شهری ۸۰ درصد سهم تصادفات را به خود اختصاص داده اند اضافه کرد: ۵ نقطه در خیابان شهید شیرودی به صورت پایلوت جهت ایمن سازی تردد عابرین پیاده در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: میدان ولیعصر اراک یکی دیگر از مشکلات این شهر محسوب می شود که در آینده نزدیک به صورت تقاطع درخواهد آمد، همچنین در هسته مرکزی شهر اراک که باید عاری از خودرو باشد، روند اجرایی فاز بعدی طرح پیاده راه سازی از ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا رقم خواهد خورد.

سرهنگ حسینی در خصوص توقیف و ترخیص خودروها اضافه کرد: تعدادی خودرو و موتورسیکلت در گذشته به دلایل مختلف توقیف شده اند که مالکین آنها اقدامی جهت ترخیص انجام نداده اند که در این خصوص فرآیندی ایجاد شده مبنی بر اینکه خودروها و موتورسیکلت هایی که بیش از یکسال توقیف هستند در بازه زمانی ۳ ماهه با شرایط مناسب نسبت به ترخیص خودرو و موتورسیکلت خود اقدام قانونی انجام دهند در غیر این صورت در سراسر استان مطابق قانون نسبت به فروش این وسایل نقلیه از طریق مراجع ذیصلاح اقدام خواهد شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان کرد: پلاک مخدوش، خط قرمز پلیس است. این تخلف از طریق دوربین ها بررسی می شود و خودروهای پلاک مخدوش شناسایی خواهند شد و برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت و۶ ماه تا یکسال حبس برای این جرم در نظر گرفته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار