مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: تولید ۱۳ فیلم مستند درباره شهدای شاخص استان کلید خورده که تا پایان امسال به سرانجام می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۱۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 03 July 2023

تابناک فارس به نقل از ایرنا : سردار ابراهیم بیانی در نشست با خبرنگاران افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب هنر زبان ماندگار و اثرگذار بیان فرهنگ شهید و شهادت است و در فارس نیز غیر از انتشار کتاب و بیان شفاهی هنرهای مختلف نیز برای تبیین شهدا و جانبازان بکار گرفته شده است.

وی ادامه داد: تالیف ۲ کتاب فاخر، برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای هنرهای تجسمی با حضور هنرمندان هفت استان کشور و توانمندسازی نویسندگان نوقلم و استفاده از ظرفیت آنها در ترویج فرهنگ شهید و شهادت از دیگر برنامه‌های امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی براستفاده حداکثری از فرصت اندک باقیمانده برای ثبت و ضبط خاطرات جانبازان، آزادگان و والدین شهدا، گفت: این فرآیند در استان از سال گذشته با ضبط خاطرات ۲ هزار خانواده سرعت گرفته و امسال نیز با تشکیل قرارگاه جهادی و افزایش شمار تیم‌های مصاحبه‌گر شتاب بیشتری گرفته است.

 

بیانی افزود: امید است در پایان سال خاطره نگاری از ۱۵ هزار خانواده شهید و ایثارگران و جانبازان به سرانجام برسد.چ

وی یادآور شد: استان فارس ۴۲ هزار جانباز، ۲هزار و ۲۳۰ آزاده و ۱۵ هزار شهید دارد که خاطره نگاری کمتر از نیمی از آنها باقیمانده است.

تقویت زیرساخت‌های خدمت به جامعه شاهد و ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، مجموعه توانبخشی سلمان ویژه خدمت‌رسانی به جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی از نظر ساختمان شرایط مناسبی ندارد، از پیشرفت ۵۰ درصدی ساختمان جدید و تکمیل آن تا پایان امسال خبر داد.

بیانی افزود: بیمارستان اعصاب و روان جنت کنونی شایسته پذیرش این جانبازان نیست و فضای جدید این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در دست اجرا است.

وی ادامه داد: با تکمیل این طرح، ظرفیت پذیرش بیمارستان جنت از ۴۵ به ۱۰۰ تخت افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس بیان کرد: احداث یک بیمارستان ۶۰۰ تختی در جنوب غرب شیراز پیش بینی شده که تا ۲ ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود.

بیانی عنوان کرد: پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و تجهیز این بیمارستان پیش‌بینی شده که باید از محل اعتبارات بنیاد شهید و دیگر اعتبارات دولتی تامین شود.

وی با بیان اینکه این پروژه طی پنج تا ۶ سال تکمیل می‌شود، اضافه کرد: ۱۰۰ تخت این بیمارستان در اختیار جانبازان اعصاب و روان استان فارس قرار می‌گیرد و دیگر بخش های آن در قالب بخش‌های تخصصی در اختیار عموم مردم و جامعه شاهد و ایثارگر قرار می‌گیرد.

 

اعزام هشت هزار نفر جامعه شاهد و ایثارگر به عتبات عالیات

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: قرار است امسال هشت هزار نفر از جامعه هدف این اداره کل با مشارکت خانواده‌ها و پرداخت تسهیلات به عتبات عالیات مشرف شوند که تا کنون ۱۰ کاروان اعزام شده است.

بیانی با اشاره به اجرای طرح سپاس در فارس، افزود: بر این اساس ۵۰ هزار خانواده شاهد و ایثارگر استان مورد بازدید حضوری، قدردانی و رسیدگی قرار می‌گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه به درصد جانبازی آسیب دیدگان حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) باید با دید علمی نگاه کرد، گفت: پنجشنبه هفته جاری کمیسیون تخصصی جانبازان این حادثه برگزار می‌شود.

بیانی افزود: برآورد می‌شود رای پنج درصدی آرتین سرایداران مورد تجدید نظر قرار گیرد.

برچسب ها: بنیاد شهید ، مستند ، شهدا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار