مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: بر همین اساس تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستای استان محتمل است که با پیگیری‌های مستقیم و مستمر برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه‌ی متعددی به منظور کاهش اثرات کم آبی در این مناطق انجام شده یا در حال انجام است.
کد خبر: ۱۱۱۰۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 19 June 2023

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی جان صادق پور که در سفر به داراب در بازدید از پروژه‌های در دست اجرای این شهرستان گفت: پدیده خشکسالی متوالی در سالیان اخیر و کمبود آب ناشی از عدم بارش به موقع باران، برداشت‌های بی رویه از منابع آب زیرزمینی و مصارف غیر معمول در کاربری‌های مختلف در سطح استان فارس، مناطق مختلفی که از منابع سطحی، سد و چشمه بهره مند می‌شدند را در آستانه‌ی تنش و کمبود آب قرار داده است.

او گفت: بر همین اساس تنش آبی در ۲۰۰ شهر و روستای استان محتمل است که با پیگیری‌های مستقیم و مستمر برنامه ریزی و اقدامات پیشگیرانه‌ی متعددی به منظور کاهش اثرات کم آبی در این مناطق انجام شده یا در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در همین راستا احتمال اتمام ذخائر آب پشت سد رودبال شهرستان داراب که بخشی از آب شرب شهرستان‌های داراب، زرین دشت و فسا را تأمین می‌کرد از مدت‌ها قبل پیش بینی شده بود.

او گفت: بر همین اساس با تشکیل ستاد بحران در شرکت آبفا استان فارس، علاوه بر تدوین برنامه‌ی جامعی مشتمل بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اضطراری تأمین آب جدید و همچنین مهندسی مجدد، بازسازی و بهسازی منابع آب شرب موجود به منظور کاهش حداکثری نیاز تأمین آب شرب این مناطق به ذخیره‌ی آبی سد رودبال، وضعیت آب شرب مردم این سه شهرستان نیز به صورت روزانه تحت نظارت ستاد بحران شرکت قرار گرفت.

جان صادق پور گفت: بنابر ضرورت ایجاد شده اقدامات گسترده شرکت آبفا فارس اعم از طرح‌های فنی مهندسی و اقدامات فرهنگی در راستای مدیریت مصرف آب برای جلوگیری از بروز کم آبی در این ۳ شهرستان به سرعت در مسیر اجرا قرار گرفت که هم اینک بخش اعظمی از برنامه‌های شرکت آبفا فارس در این ۳ شهرستان تحقق یافته و بخش معدودی از آن نیز در حال طی مراحل پایانی است.

برچسب ها: سد رودبال ، تنش آبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار