مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از نظارت جدی دستگاه‌های دولتی استان و راه اندازی گشت برای بازرسی و کنترل مشاورین املاک شهرستان شیراز خبر داد.
کد خبر: ۱۱۱۰۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵ 15 June 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمودرضا طالبان با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی مسکن، سقف اجاره بها، در تهران ۲۵ و در شهر‌های بزرگ ۲۰ درصد تعیین شده است، گفت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی ماده ۹ این طرح را به تصویب رساندند.
طالبان ادامه داد: بر اساس ماده ۹ این طرح وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت کشور، شهرداریها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور مالیاتی ظرف مدت شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، با بهره‌گیری از ظرفیت سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور با اولویت استفاده از فناوری‌های نوین نظیر هوش مصنوعی و در نظر گرفتن ملاک‌هایی از جمله موقعیت جغرافیایی، سن بنا، طبقه، تراکم، مصالح ساختمانی، فاصله از خدمات رفاهی، آموزشی، معاملات انجام شده مشابه اقدام به کشف بازه قیمت و اجاره‌بها به صورت منطقه‌ای با اولویت کاربری مسکونی در کلان شهر‌ها کند.
دبیر شورای مسکن فارس همچنین عنوان کرد: این اطلاعات باید به صورت برخط و رایگان در اختیار عموم مردم قرارگیرد. آئین نامه اجرایی این ماده مشتمل بر چارچوب مشارکت دستگاه‌های همکار ظرف مدت سه ماه توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و به تصویب هیئت وزیران خواهد رسید.
طالبان از نظارت جدی دولت بر مشاورین املاک خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه مجلس و طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی و تصویب ماده یک این طرح وزارت راه و شهرسازی موظف است با همکاری وزارت صمت و سازمان امور مالیاتی آیین نامه نحوه تعیین تعرفه حق الزحمه مشاورین املاک را تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، از نظارت جدی دستگاه‌های دولتی استان و راه اندازی گشت برای بازرسی و کنترل مشاورین املاک شهرستان شیراز خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار