بررسی آسیب های اجتماعی استان با حضور وزیر کشور
نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست وزیر کشور در استانداری کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۰۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳ 10 May 2023

نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست وزیر کشور در استانداری کهکیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست مهمترین موضوعات مربوط به آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

بروزرسانی می شود... 

روز قیامت چه پاسخی برای دختران فراری داریم؟
۱۴۰۲/۰۲/۲۱ - ۰۷:۳۴

دکتر احمد وحیدی گفت: پنج معضل اساسی حوزه اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که باید برای هر کدام از این مسائل برنامه مشخص منجر به نتیجه اعلام شود.

وزیر کشور با بیان اینکه چه کنیم این آسیب های اجتماعی رخ ندهد، افزود: باید ابتدا افراد در معرض آسیب های اجتماعی شناسایی و طبقه بندی شوند و متناسب با سنی که دارند و محیطی که در آن قرار گرفته اند برنامه ریزی اساسی در جهت رفع آسیب ها انجام شود.
وی با بیان اینکه نهادهای دولتی در کاهش آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کنند، گفت: برای کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد نیازمند کار جهادی و شبانه روزی هستیم.
وزیر کشور تاکید کرد: همه شهرداران و فرمانداران در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی نقش مهمی بر عهده  دارند.
دکتر وحیدی عنوان کرد: طلاق یکی از معضلات اجتماعی است که در این استان قبیله ای  و عشیره ای در حال افزایش است که ضرورت دارد مشاوران خانواده مشاوره اسلامی ارائه دهند.
وزیر کشور حاشیه نشینی را از دیگر معضل اساسی این استان دانست و عنوان کرد: ۳۰ منطقه حاشیه نشین در کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است که شهرداران و فرمانداران با کمک سپاه و سایر دستگاه ها مشکلات این مناطق را رفع کنند.
وی با اشاره به اینکه همه مدیران در زمینه رفع آسیب های اجتماعی مسئول هستند، گفت: رفع معضلات آسیب های اجتماعی نیازمند برنامه است و مسئولان برای رفع آسیب های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برنامه زمان بندی مشخص ارائه دهند.
وی افزود: خودکشی، طلاق، دختران فراری، مفاسد اخلاقی و اعتیاد از مهمترین آسیب های اجتماعی هستند که برای هر کدام از اینها یک برنامه مشخص که ختم به نتیجه شود باید طراحی شود.
وزیر کشور تاکید کرد: باید برنامه ها هدف گذاری شود که در کجا قرار داریم و به کجا می رسیم به لحاظ کاهش آسیب های اجتماعی به رسالت و وظایف قرارگاه تحول اجتماعی آشنا هستم.
وی تاکید کرد: همه دانشگاه ها، دستگاه ها و مراکز پژوهشی باید پای کار باشند و شبانه روزی جهاد کنند تا یک فرد خودکشی نکند زیرا خودکشی یک گناه بزرگ است و اگر ما بتوانیم جلوی یک گناه بزرگ را بگیریم، قطعا کار بزرگی انجام داده ایم.
وحیدی بیان کرد: طلاق در مرز حرام است و یکی از بزرگترین مشکلات خانواده ها است و باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی همه پای کار بیایند.
وی اظهار داشت: در اغتشاشات اخیر بسیاری از افرادیکه حضور داشتند ضعف خانواده در میان آن ها به وضوح مشخص بود.
وزیر کشور تصریح کرد: حاشیه نشینی یکی دیگر از معضلات هست که یک بعد کالبد آن است و این کالبد جرم ساز و جرم خیز بوده و شهرداران در این مناطق نقش دارند و نباید آن را نادیده گرفت.
وی خاطرنشان کرد: باید نقش همه برای مقابله با آسیب های اجتماعی تعیین و نقش مردم هم باید مشخص شود.
وحیدی با اشاره به موضوع دختران فراری، تاکید کرد: این موضوع امر نکوهیده ای است و باید آنها را در مکانی اسکان دهیم تا با مشاوره او را به دامن خانواده اش برگردانیم.
وی ابراز کرد: همه ما در مقابل این دختران فراری پاسخگو هستیم و روز قیامت جلوی همه ماها را می گیرند و باید پاسخ دهیم. اینها مسوولیت های اجتماعی بزرگی هست که بر دوش ما قرار گرفته است.
وزیر کشور افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مبانی اعتقادی و دینی مزین است، باید با برنامه ریزی و حضور همه مسوولان و دستگاه‌ها و تعیین تکالیف هر کدام از مدیران و ادارات با آسیب های اجتماعی مقابله کرد.
وی بر روی برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت:باید به صورت هم افزا، وحدت و یکپارچه و با ارائه برنامه های مدون و دقیق در این حوزه فعالیت کرد و از موازی کاری پرهیز شود.
وحیدی ادامه داد: خط مقدم ما سازمان های مردم نهاد است که باید از ظرفیت و توان آنها استفاده شود.
وی گفت: توانمندسازی یکی از کارهای خوب و بزرگ است که باید در این حوزه مدیرکل امور بانوان و حوزه بانوان فرمانداران نقش آفرینی کنند.
وزیر کشور در پایان این نشست از استاندار استان خواست با همراهی شهرداران و فرماندارن در یک بازه سه هفته ای برنامه ای مدون برای کاهش هر یک از آسیب های اجتماعی به وزیر کشور ارائه دهد.

نیازمند حمایت ویژه دولت هستیم
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۱:۳۷

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد ، دنا و مارگون گفت : باید در رابطه با دوران مسئولیت که بسیار حساس است به مشکلات مردم رسیدگی شود.
مهدی روشنفکر با ارائه برخی آمارهای نگران کننده در برخی مناطق استان، افزود : در بحث عوامل ، خودکشی معلول همه آسیب های اجتماعی از جمله، طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و دیگر موارد است .
وی با بیان این نکته که چرا باید در استانی با این همه مواهب الهی که صددرصد هم شیعه هستند ، معظل خودکشی داشته باشیم، ادامه داد : الان ما نیازمند کمک و عنایت ویژه دولت هستیم.
روشنفکر گفت : در برخی استان ها و شهرها مثل کاشان و یزد تعداد کارخانه ها به اندازه ای است که مسئولین این مناطق می گویند نیروی کار کم داریم در حالی که در کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از معضلات ناشی از بیکاری است.
نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در پایان خطاب به وزیر کشور گفت : استان ما محصور است،نه به دریا راه دارد و نه حمل و نقل هوایی مناسبی دارد و نه جاده های استانداردی بنابراین انتظار دیده شدن ویژه از دولت داریم.

بخشی از منابع بانکی استان ها به مناطق محروم داده شود
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۱:۱۵

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست با اشاره به این نکته که همه برنامه های استان از جمله ، اشتغال ، سرمایه گذاری که در بحث ایجاد آسیب های اجتماعی تاثیر دارد وابسته به منابع بانکی است افزود : این در حالی است که در کهگیلویه و بویراحمد ، این منابع محدود است . هر چند برخی بانک ها تا ۱۲۰ درصد منابع خود را پرداخت می کنند و برخی هم دست به عصا راه می روند! اما در مجموع نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم. 

احمدزاده در ادامه با ارائه پیشنهادی خطاب به وزیر کشور گفت : انتظار داریم مصوبه ای داده شود که استان هایی مانند تهران با منابع بالای بانکی به کهگیلویه و بویراحمد کمک کنند.

اطلس خودکشی استان ایجاد می شود
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ - ۲۰:۵۶

معاون سیاسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خودکشی را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی استان ذکر کرد و توضیح داد : مطالعات زیادی انجام شده است و مشکلات هم مشخص شده و برنامه ریزی هایی هم انجام شده است.
هاشمی مهر ادامه داد : در مورد خودکشی در استان تحقیقات بسیار خوبی صورت گرفته و اطلس خودکشی مشخص است.
سید جواد هاشمی مهر طلاق را یکی دیگر از معضلات استان در حوزه آسیب های اجتماعی بیان کرد و ادامه داد : در سنوات اخیر شاهد افزایش طلاق به دلایل مختلف بوده دایم که البته با اقداماتی که انجام شده آمار طلاق در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایشی نداشته ایم.
وی گفت : حاشیه نشینی در کهگیلویه و بویراحمد خصوصا شهر یاسوج نگرانی های زیادی ایجاد کرده است .
هاشمی مهر ادامه داد : گرایش به مواد مخدر یکی دیگر از معضلات استان است که متاسفانه در میان جوانان هم رواج یافته و عواملی از جمله در دسترس بودن ، یاس و ناامیدی، سخت بودن نه گفتن جوانان، باعث شده که شیوع گرایش به مواد مخدر بالا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار