مدیرکل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه این استان رکورددار تعداد گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال بوده است، مجموع گردشگرانی که به فارس سفر کرده‌اند را حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 03 April 2023

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید مجتبی علوی اردکانی گفت: از ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۱ و آغاز سفرهای نوروزی تا ۱۱ فروردین، بالغ بر ۳ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۹۰۰ گردشگر به فارس سفر کردند.

علوی‌اردکانی ادامه داد: از این تعداد بیش از دو میلیون مسافر در شهر شیراز اقامت داشتند و پس از زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر امامزادگان و اماکن مذهبی این شهر، از اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری نیز بازدید کردند.

عضو ستاد خدمات سفر فارس گفت: نوروز امسال نیز از بین اماکن و مجموعه‌های تاریخی، حافظیه با ۳۸۷ هزار و ۹۲۱ بازدید، بیشترین آمار به لحاظ تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داده است.

علوی‌اردکانی خاطرنشان کرد: طی این ایام مجموعه جهانی تخت‌جمشید با ۲۶۷ هزار و ۹۲۲ نفر ، سعدیه با ۲۴۵ هزار و ۹۳ نفر، ارگ کریمخان با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴ هزار و ۵۱۴ نفر، بیشترین بازدیدکننده را داشته است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار