مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از بازدید بیش از یک میلیون و ۴۵۲هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فرهنگی فارس خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۸۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 01 April 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سید مؤید محسن نژاد افزود: یک میلیون و ۴۵۲هزار و ۹۹۲نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۱فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به ارادت میهمانان نوروزی به آستان قدسی حضرت شاهچراغ (ع) ادامه داد: آرامگاه حافظ همچنان پربازدید کننده‌ترین مکان تاریخی است که ۳۸۷هزار و ۹۲۱نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.
محسن نژاد افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۷۶هزار و ۹۲۲نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۲۴۵هزار و ۹۳نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۱۵۵هزار و ۹۷۰نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۵۴هزار و ۵۱۴ نفر به ترتیب بنا‌های باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.
آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس قرار دارد.
همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی استان فارس به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار