در نشست هفته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش عنوان شد:
رئیس کمیته پدافند غیر عامل آموزش و پرورش بویراحمد گفت : ارائه آموزش های خصوصا در زمینه تهدیداتی که موجب خسارات جانی به انسان و زیست می شود مورد توجه قرار گیرد .
کد خبر: ۱۰۷۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶ 26 October 2022





به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، کورش دلشاد افزود : پدافند غیرعامل بحث‌های مختلفی در بخش سخت افزار و نرم‌افزار را در بر می‌گیرد که ما باید آشنایی کاملی با آن داشته باشیم بنابراین نسبت‌به سه موضوع پدافند غیرعامل در ۳ حوزه سلامت ، انرژی و فناوری و اطلاعات ، باید عملکرد خوبی داشته‌باشیم .
دلشاد ادامه داد : باید کلیه اطلاعات و فناوری را نسبت‌به بحث پدافند غیرعامل به دست بیاوریم تا در آینده دچار مشکل نشویم لذا اگر منابع انرژی را از دست بدهیم قطعا با مشکل شدید مواجه خواهیم شد پدافند با کار‌های روزمره ما دست پنجه نرم می‌کند هدف از آن کمال مطلوب است در شرایط بحرانی این‌که خود را نجات بدهیم.
وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات پدافند غیر عامل در دو دوره شش ماهه ، گفت : همه دستگاه‌ها باید نسبت‌به پدافند غیر عامل مشارکت خوبی داشته باشند .

دلشاد ادامه داد : یکی از تهدیدات جدی شهر یاسوج در حوزه آموزش‌ و پرورش وجود تاسیسات ذخیره سازی سوخت شرکت نفت در کنار مجموعه ادارات است که بسیار خطرناک است .

دلشاد با اشاره به وضعیت فیزیکی مدارس آموزش‌و پرورش شهرستان بویراحمد و خصوصا مدارسی که احداث می شوند گفت : نوسازی مدارس باید نسبت‌به موضوع پدافند غیرعامل در ساخت این مدارس دقت نظر لازم را داشته باشد تا در آینده با تهدیداتی که مواجه می‌شویم دچار خسارات جانی و مالی نشویم.
دبیر کارگروه پدافند غیرعامل آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت : یک آفند داریم به معنی حمله یک پدافند داریم به‌ معنای دفاع در مقابله آفند .

مجیدیان افزود : پدافندعامل یعنی به‌کارگیری تجهیزات نظامی و جنگی و پدافند غیرعامل یعنی اقدامات غیرمسلحانه که موجب بازدارندگی و پایداری ملی و به‌طورکلی باعث کاهش آسیب‌پذیری می‌گردد .

وی گفت : مردم از ابتدای خلقت در غار‌ها زندگی می‌کردند که از جان خود محافظت نمایند و این خود یک نمونه از پدافند غیر عامل بوده‌ است و یا مثلاً ساخت دژ و قلعه که در قدیم انجام می‌گرفت نمونه‌های بارزی از موضوعات پدافند غیر عامل بوده‌است.
مجیدیان افزود : در حوزه آموزش و پرورش نسبت به موضوع پدافند غیرعامل مأموریت‌هایی داریم. ما باید فرهنگ سازی لازم را داشته باشیم . آموزش و پرورش نسبت‌به نسل جدید و دانش آموزان در خصوص این موضوع باید حساسیت ویژه داشته باشد و حتما باید آموزش‌های لازم را با کمک خانواده‌ها داشته باشیم و تعامل در برنامه ریزی‌ها در دستور کار باشد ودر واقع آسیب شناسی صورت گیرد و تهدیدات خصوصا در حوزه فضای فیزیکی مدارس را شناسایی کنیم.
وی در ادامه ضمن تشریح برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل تصریح نمود: در طول این هفته سربرگ مکاتبات و فیش‌های حقوقی شعار پدافند غیرعامل می شود و کلاس‌های ضمن خدمت در خصوص این موضوع برگزار می شود .
مجیدیان ادامه داد : در زمینه جنگ نرم و تهدیدات از کارشناسان خبره که آشنایی کامل با این موضوع را دارند دعوت شود تا آگاهی‌های لازم را به دانش آموزان و فرهنگیان ارائه نمایند .
وی گفت : برگزاری رزمایش ، حضور پرسنل آتش نشانی ، هلال احمر و برگزاری مانور سایبری در مدارس از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل می‌باشد.
مجیدیان با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: باید هوشیار باشیم که دشمن فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ ناب ایرانی ننماید و جامعه فرهینگیان باید تبلیغ و ارشاد لازم را برای مقابله با هدف دشمنان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار