رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از افزایش ابتلا به بیماری آنفلوانزا در استان فارس خبر داد، گفت: مردم علاوه بر رعایت مباحث بهداشتی حتما باید در خصوص تزریق واکسن آنفلوانزا نیز اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۷۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ 15 October 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: دکتر وحید حسینی بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی. آنفولانزا استان، گفت: در حال حاضر سه شهرستان زرقان، سرچهان و اوز در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های شیراز؛ بوانات؛ خرم بید؛ پاسارگاد؛ ارسنجان؛ خرامه؛ نی ریز؛ داراب؛ استهبان؛ فسا؛ سروستان؛ کوار؛ فیروزآباد؛ بیضاء؛ رستم؛ ممسنی؛ خنج؛ خفر؛ لارستان و جویم در وضعیت زرد و دیگر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت آبی است.

او با اشاره به ثبات نسبی آمارهای کرونا در استان طی روزهای اخیر، مهم‌ترین راهکار پیشگیری از اوج گیری دوباره بیماری و کاهش آمارهای کنونی را مشارکت تمامی اعضای جامعه در رعایت موازین بهداشتی عنوان کرد و گفت: این امر به ویژه با توجه به آغاز فصل سرما که هر ساله با گسترش شیوع بیماری‌های ویروسی همراه است، اهمیت ویژه‌تری دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام به موقع واکسیناسیون و دریافت دزهای تکمیلی واکسن را اقدامی مؤثر برای حفاظت از خود در برابر این بیماری برشمرد که با کمک افزایش ایمنی بدن، سلامت ما را در برابر این بیماری افزایش می‌دهد.

دکتر حسینی با بیان اینکه متأسفانه همچنان به طور روزانه شاهد مرگ و میر عده‌ای از بیماران در اثر ابتلاء به کرونا هستیم، اظهار کرد: از پیامدهای طولانی شدن دوران کرونا در سطح دنیا، عادی پنداری نسبت به خطرات این بیماری بوده و به ویژه از افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند می‌خواهیم همچنان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، از سلامت خود در برابر این بیماری محافظت کنند.

او همچنین از افزایش آمارهای ابتلاء به بیماری آنفولانزا در استان خبر داد و گفت: در شرایط کنونی ضمن رعایت حداکثری موازین بهداشتی، از افراد مبتلا به نقص سیستم ایمنی، بیماران زمینه‌ای، بیماران خاص و افراد سالمند دعوت می‌شود با تزریق واکسن آنفولانزا، ایمنی خود را در برابر این بیماری افزایش دهند.

 

برچسب ها: انفولانزا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار