حقیقی گفت: پیش بینی احداث پنل های خورشیدی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شده بود که به بهره برداری رسید که ظرفیت آن ۲۰۰ کیلووات است که امیدوارم فازهای بعدی آن پروژه هم دنبال شود.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ 12 October 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان:  یدالله حقیقی، امروز چهارشنبه (20 مهر) در جمع خبرنگاران گفت: شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با 15 هزار کیلومتر طول خطوط انتقال و توزیع رتبه اول کشور را داراست.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه حدود یکصد سال است که از ورود برق به استان فارس و شیراز می گذرد، افزود: اولین نیروگاه 30 کیلوواتی در خیابان «توحید» (داریوش سابق) در سال 1303 توسط یکی از تجار برای استفاده از مغازه های اطراف احداث شد.

وی با اشاره به اینکه اولین نیروگاه به صورت متمرکز در سال 1344 راه اندازی شد، افزود: در سال 1357 خورشیدی میزان تولید برق 210 مگاوات بود و اکنون به بیش از 10 هزار مگاوات رسید.

حقیقی با اشاره به اینکه در آن مقطع زمانی تعداد مشترکین 23 هزار مشترک بودند که اکنون بیش از 2 میلیون مشترک داریم، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی، 189 روستا دارای برق بودند و امروز بالغ بر چهار هزار روستا از این نعمت استفاده می کنند و اکنون 15 هزار نفر در صنعت برق مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر با اشاره به اینکه برق تنها نیروگاه اتمی کشور را تامین می کند، اظهار کرد: سال 1400 سال بدی برای مجموعه برق بود و خاموشی های گسترده ای را داشتیم برخی روزهای شاهد خاموشی 2 تا سه مقطع زمانی بود و عمده آن هم ناترازی بین تولید مصرف شکل گرفت و بین 15 تا 19 هزار مگاوات کمبود تولید شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت جدید و عزم و اراده دولت بر این شد در بخش خانگی خاموشی نداشته باشیم، اظهار کرد: یکصد برنامه در قالب چهار محور برای این موضوع در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت.

حقیقی گفت: پیش بینی احداث پنل های خورشیدی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) شده بود که به بهره برداری رسید که ظرفیت آن 200 کیلووات است که امیدوارم فازهای بعدی آن پروژه هم دنبال شود.

وی اظهار کرد: 6 قرارداد جاری با شرکت های دانش بنیان برای صنعت برق کشور داریم که بخشی از نیازهای صنعت برق کشور با این حمایت های اولیه تجهیزات مورد نیاز در حال تامین است و قابلیت صادرات هم وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار