طالبی یاد شهدا را گرامی داشت و تأکید کرد: آمریکا و غرب هیچکدام مورد اعتماد نبوده و نیستند.
کد خبر: ۱۰۷۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰ 08 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام محمدصادق طالبی  در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه امروز این شهر به حوادث اخیر و تحلیل مقام معظم رهبری در این مورد اشاره و اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، بحث بر سر حجاب و بدحجاب نیست بلکه با ایران قوی و مستقل مخالف هستند.

وی افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اگر ماجرای این دختر جوان نبود هم بهانه دیگری به وجود می اوردند تا در کشور ناامنی و اغتشاش ایجاد کنند.

امام جمعه اقلید به شایعه پراکنی دشمن در مورد سلامتی رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان در مدت گذشته، چندین دیدار و در جلسات و برنامه های مختلف ازجمله دانشگاه افسری نیروی انتظامی و... حضور داشتند.

طالبی در ادامه به عکس العمل ها و مصاحبه های انجام شده با اقشار مختلف مردمی و ابراز محبت و ارادتی که به مقام معظم رهبری داشتنه و دارند، اشاره و بیان کرد: براساس روایات اسلامی و آیات قرآنی، خداوند محبت افراد باایمان و شایسته را در دل ها قرار می دهد.

امام جمعه اقلید سپس از حجاب و جایگاه و اهمیت آن در قرآن سخن گفت و تصریح کرد: حجاب از قرآن و اسلام است و جزو ضروریات آن بوده و طبق قانون شرع باید انجام شود.

وی به بهانه جویی های اخیر اشاره و عنوان داشت: آیا ظاهر اجتماع و جامعه اسلامی نباید رنگ و بوی اسلامی داشته باشد؟ پس نباید به صرف شکستن شیشه و آتش کشیدن بانک و مغازه و..، قانون و حکم الهی تغییر کند و حجاب برداشته شود.

خطیب جمعه اقلید یادآور شد: کسی که ایرادی علمی و فنی به دین دارد، جایش کف خیابان نیست بلکه در محفل خاص خودش باید به آن پرداخته شود.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود هفته وحدت را تبریک گفت و با گرامیداشت یاد امام خمینی (ره)، عنوان کرد: امام خمینی (ره) با حرکت عالمانه و آگاهانه خود وحدت عملی بین شیعه و اهل تسنن به وجود آوردند.

امام جمعه اقلید گفت: دشمنان از دیرباز تاکنون با حربه های مختلف به دنبال ایجاد اختلاف بین این دو گروه بودند اما امام خمینی (ره) با بصیرت و توجهی که نسبت به این موضوع داشتند، راه نفوذ دشمنان را بستند و مقام معظم رهبری نیز این سد در برابر دشمن را حفظ کردند.

وی یادآور شد: استکبار جهانی هر ساله هزاران هزار دلار هزینه می کند تا با تفرقه افکنی بین شیعه و سنی، دین هراسی، خشن نمایی دین، ایجاد معنویت های کاذب در جهان، اسلام و تشیع هراسی در سطح دنیا و... به اسلام ضربه زند.

طالبی یاد شهدا را گرامی داشت و تأکید کرد: آمریکا و غرب هیچکدام مورد اعتماد نبوده و نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار