عزیزی با تأکید بر اینکه مرز این دو موضوع کاملا مشخص است، گفت: نباید به عنوان اعتراض، اغتشاش راه بیندازیم و نا امنی ایجاد کرده و حقوق مردم را تضییع کنیم. این مسئله را هیچ نظام سیاسی در دنیا نمی پذیرد، حتی نظامهای پرادعای اروپا هم نپذیرفته اند که تحت عنوان اعتراض، نا امنی، اغتشاش و حیف و میل اموال مردم، انجام شود.
کد خبر: ۱۰۷۰۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲ 03 October 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: ابراهیم عزیزی  با بیان اینکه در حوادث اخیر باید چند موضوع را به صورت مجزا مورد بررسی قرار داد، گفت: یک موضوع «اعتراض» است که ممکن است نسبت به عملکرد یا برخی تصمیمات، افراد جامعه اعتراض، نقد یا مطالبه ای داشته باشند. ما معتقدیم که نظام اسلامی برای شنیدن و پیگیری کردن، هم در قانون اساسی و هم قوانین عادی، ظرفیت‌های خوب و مناسبی دارد.

وی افزود: گرچه ما در این بخش می توانیم تکامل یافته تر شویم و ظرفیت‌های جدیدی برای شنیدن نقطه نظرات مردم، نخبگان، گروه های مختلف مردمی و حتی جریانات سیاسی را فراهم کنیم.

ابراهیم عزیزی خاطرنشان کرد: در واقع اعتراض، مطالبه، انتقاد موضوعی است که باید با وسعت نظر به آن نگاه شود و به لطف خدا نظام هم همیشه این نگاه را داشته است. حالا اگر در اجرا نیاز به کار بیشتری داریم این امر طبیعی است و حتی باید در برخی موضوعات تجدید نظر هم داشته باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: موضوع دیگر «آشوب و اغتشاش» است و هیچ جامعه ای نمی پذیرد که تحت عنوان اعتراض، مطالبه یا انتقاد و یا حتی مخالفت با برخی موضوعات جامعه به سمت اغتشاش و رفتارهای فراقانونی که موجبات سلب آرامش، آسایش و امنیت ملی هر نظام سیاسی می‌شود برود.

عزیزی با تأکید بر اینکه مرز این دو موضوع کاملا مشخص است، گفت: نباید به عنوان اعتراض، اغتشاش راه بیندازیم و نا امنی ایجاد کرده و حقوق مردم را تضییع کنیم. این مسئله را هیچ نظام سیاسی در دنیا نمی پذیرد، حتی نظامهای پرادعای اروپا هم نپذیرفته اند که تحت عنوان اعتراض، نا امنی، اغتشاش و حیف و میل اموال مردم، انجام شود.

وی افزود: همین چند روز پیش پلیس فرانسه 11 عکس را منتشر و اعلام کرد این افراد به سمت پلیس بطری آب پرتاب کرده اند. یعنی فقط بخاطر پرتاب یک بطری آب پلیس فرانسه اعلام می کند این افراد تحت پیگرد قرار دارند.

این نماینده مجلس با اشاره به ناآرامی های اخیر گفت: متاسفانه در ایامی که گذشت ما شاهد اقداماتی بودیم که دشمنان ملت ایران و گروه های تجزیه طلب، که خواهان هیچ گونه پیشرفتی را برای مردم ایران نیستند پشت آن قرار داشتند و تجزیه ایران را دنبال می کردند.

عزیزی تصریح کرد: از قبل هم اعلام کرده بودند که ایران تابستان داغی را پشت سر خواهد گذاشت، یک مقطع در موضوع آزاد سازی ارز ترجیحی شروع به توطئه کردند اما کارگر نیفتاد، بعد از این در موضوعات مختلف قومی و مذهبی وارد شدند که کارگر نیفتاد تا اینکه اتفاقی رخ داد که مسیر مشخصی هم برای پیگیری دارد، همه مسئولین هم تاکید کردند باید پیگری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه گروه های مخالف امنیت و آسایش مردم و کسانی که خیلی سریع هیجان زده می شوند، موجب لطمات زیادی برجان و مال و حتی ناموس مردم شدند، گفت: کجای اعتراض و مطالبه گری این معنا را می دهد که شهر را به آتش بکشند؟ آمبولانسی که مجروح حمل می کند را آتش بزنند. کجای اعتراض به ما اجازه می دهد به ناموس مردم اهانت شود، پلیسی که در شهر دیگری است و اصلا ارتباطی با ماجرا نداشته و مسئولیتی هم در آن موضوع نداشته است، حلقومش را ببرند؟ مأمور نظم و امنیتی که هیچ نقشی در موضوع مورد اعتراض نداشته را در آتش بسوزانند. اینها با هیچ منطقی سازگار نیست.

نماینده مردم شیراز و زرقان تأکید کرد: بله! ما باید حرف معترض را بشنویم اما معترض حق آشوب ندارد. اینها مرز کاملا روشنی دارد، مسئولین انتظامی و امنیتی هم طبیعی است که با مخلین نظم و امنیت جامعه به عنوان یک وظیفه برخورد می کنند و این را باید حق هر نظام سیاسی بدانیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه البته ما معتقدیم پشت این وقایع گروههای تجزیه طلب و دشمنان ملت ایران حضور داشتند. که کاملا شناخته شده اند. گفت: این ها در ادامه همان لفاظی های طراح نقشه تجزیه ایران، برنارد لوئیس، مورخ یهودی است که اعلام کرد تنها راه مقابله با ایران، مقابله با یکپارچگی آن است و با صراحت اعلام کردند کشورهایی مانند ایران برای غرب یک تهدید هستند و باید تجزیه شوند تا یکبار برای همیشه قدرت اسلام خنثی شود. آنهایی که اگر دستشان برسد به هیچ جریان سیاسی، به هیچ قوم ایرانی رحم نمی کنند.

ابراهیم عزیزی در پایان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم راه درست برای اعتراض و نقد با شیوه های منصفانه و بدون تعصب و هیجان زدگی، در فرصتهایی که اکنون فراهم است و فرصتهایی که فراهم خواهد شد، بیان کنند و نظام اسلامی هم باید نقد و اعتراض را پذیرا باشد و بشنود، به ویژه حرف جوانان و کسانی که دلشان برای این آب و خاک می سوزد و ایده و پیشنهاد هم دارند، از آن طرف هم اجازه ندهیم اتفاقاتی رخ دهد که سزاوار نبوده و نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار