علی اکبر میدان شاهی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیان کرد: یکی از نیازهایی که در استان فارس وجود دارد و باید برنامه ریزی ویژه ای در این حوزه وجود داشته باشد حرکت استان فارس به سمت اقتصاد صنعتی است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵ 30 August 2022

تابناک فارس به نقل از مهر: علی اکبر میدان شاهی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری بیان کرد: یکی از نیازهایی که در استان فارس وجود دارد و باید برنامه ریزی ویژه ای در این حوزه وجود داشته باشد حرکت استان فارس به سمت اقتصاد صنعتی است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های گاز می‌تواند به عنوان موتور پیشرانه توسعه فارس قلمداد شود از این رو می‌توان با برنامه ریزی دقیق زمینه سرعت بخشی به توسعه فارس را فراهم کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: شناسایی توانایی‌ها و استعدادهای استان از دیگر موضوعاتی است که شرکت گاز به دنبال آن بوده تا بتوان بهره وری در خدمت رسانی مدنظر قرار داد.

او یادآور شد: افزایش سهم صنعت در انرژی می‌توان رشد اقتصادی فارس را بهبود بخشید این در حالی است که در هفته دولت امسال دو شهر و ٨۴ روستا و ٣۵٠ بنگاه اقتصادی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ٣۶٠ میلیارد به گاز طبیعی دسترسی داشته اند لازم به یادآوری است که ٨٨ روستا و ۴۵ صنعت با اعتباری بالغ بر ١ هزار و ١۴ میلیارد در هفته دولت طرح انتقال گاز به آنان فعال شده است.

میدان شاهی افزود: تاکنون ٩٩ و ۴ دهم درصد از شهرها و ٩٣ و ٩ دهم درصد از روستاهای استان فارس به گاز درسترسی دارند.

او ادامه داد: ١١ شهر و دو هزار و ٣٠۴ روستای استان فارس به گاز طبیعی دسترسی دارند این در حالی است که فارس به عنوان استان معین استان سیستان و بلوچستان نیز معرفی شده و در این حوزه نیز اقدام به گاز رسانی به این منطقه کرده است.

به گفته این مقام مسئول ٧٠ هزار لیتر به صورت روزانه در صنایع سوخت مایع مصرف می‌کنند.

میدان شاهی عنوان کرد: ٧٠ تا ٧۵ درصد از مصرف گاز استان را صنایع مختلف استفاده می‌کنند و ٢۵ درصد نیز به مصارف خانگی اختصاص دارد این در حالی است که میزان گاز مصرف شده در فارس ١۴ میلیارد متر مکعب است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص قطعی گاز متذکر شد: امسال محدودیت در مصرف صنایع خواهیم داشت و مصارف خانگی امسال قطعی گاز را نخواهند داشت.

او ادامه داد: هیچگونه مشکلی در توزیع و شبکه توزیع فارس وجود نداشته ولی با توجه به محدودیت‌های که از تهران اعمال می‌شود در فصل سرد سال شاید محدودیت‌هایی برای صنایع ایجاد شود.

برچسب ها: مصرف گاز ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار