طاهری ضمن قدردانی از تلاش همکاران ومالکین جایگاه‌ها در عرصه سوخت رسانی مطلوب وبموقع گفت: با توجه به سهم هفت درصدی استان از مصرف گاز سی ان جی در کشور، توسعه این جایگاه‌ها واستفاده بیشتر از سوخت پاک و ارزان سی ان جی از اولویت های این منطقه بوده و زمینه های جذب سرمایه گذار در این حوزه مهیا می باشد.
کد خبر: ۱۰۵۲۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 26 June 2022

تابناک فارس به نقل از ایرنا: اسدالله طاهری از مصرف روزانه یک میلیون ۶۰۰ هزارمترمکعب گاز سی ان جی در سه ماه اول سال جاری در استان خبر داد وگفت: سهم گاز سی ان جی در سبد سوخت فارس در بخش حمل ونقل ۲۰ درصد می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۹ درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس اضافه کرد : پاک ،ایمن و ارزان بودن سه ویژگی مهم گاز سی ان جی است ، روزانه بطور میانگین ۱۵۰ هزارخودور در استان فارس از این سوخت استفاده می کنند که این مهم از طریق ۱۳۰ باب جایگاه فعال سی ان جی در سطح فارس محقق شده است.

وی با اشاره به این مطلب که معادل مصرف روزانه گاز سی ان جی در مصرف بنزین نیز صرفه جویی می شود اظهارکرد در فصل بهار ۱۴۹ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی شده که سهم قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا بویژه در کلان شهر شیراز داشته است.

طاهری ضمن تشکر از همکاری وتلاش مالکین جایگاه‌ها بویژه جایگاه‌های سی ان جی در سوخت رسانی بدون وقفه و مطلوب در سطح استان،اجرای طرح رایگان دوگانه سوز کردن خودرو های عمومی، پایش وکنترل دوره‌ای جایگاه‌ها ،تغییر الگوی مصرف،توسعه کمی وکیفی جایگاه‌ها ،فراهم نمودن شرایط برای جذب سرمایه گذار واستفاده توان بخش خصوصی برای احداث جایگاه‌های سی ان جی از جمله عوامل مهم در افزایش مصرف سی ان جی در استان برشمرد.

این مقام مسئول از مردم استان فارس درخواست کرد درهنگام ورود به جایگاه‌های سی ان جی نسبت به رعایت نکات ایمنی همچون تست سالیانه مخازن خودروها، پیاده نمودن سرنشین قبل از ورود به جایگاه،باز نمودن درب صندوق عقب خودرو و سوختگیری توسط اپراتور توجه بیشتری داشته باشند.

سهم هفت درصدی فارس از مصرف سوخت گاز طبیعی کشور

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس،همچنین گفت : بمنظور توسعه و جایگزینی سوخت های پاک و غیر آلاینده احداث ۱۰ باب جایگاه‌ سی ان جی در استان در دستور کار قرارگرفت.

طاهری، ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذار، مکان یابی اصولی برای احداث جایگاه جدید در سطح استان وارتقاء سطح کمی وکیفی جایگاه‌های موجود را از برنامه‌های این منطقه در راستای جایگزینی سوخت های پاک و غیر آلاینده برشمرد.

طاهری ضمن قدردانی از تلاش همکاران ومالکین جایگاه‌ها در عرصه سوخت رسانی مطلوب وبموقع گفت: با توجه به سهم هفت درصدی استان از مصرف گاز سی ان جی در کشور، توسعه این جایگاه‌ها واستفاده بیشتر از سوخت پاک و ارزان سی ان جی از اولویت های این منطقه بوده و زمینه های جذب سرمایه گذار در این حوزه مهیا می باشد.

وی اظهار کرد افزایش تعداد جایگاه‌های سی جی ان درسطح استان بویژه در کلانشهر شیراز می تواند سهم قابل توجهی در صرفه جویی بنزین و کاهش آلودگی هوا داشته باشد واز همین رو تعداد ۱۰ باب جایگاه جدید در سطح استان در دست احداث می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وسعت استان فارس و قرار گرفتن آن در محور مواصلاتی جنوب کشور افزود، بطور میانگین روزانه بیش یک میلیون ۶۰۰ هزار متر معکب گاز سی ان جی در فارس مصرف می شودکه این مهم از طریق ۱۳۰ باب جایگاه سی ان جی فعال در استان محقق شده است.

برچسب ها: بنزین ، مصرف بنزین ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار