استاندار مرکزی گفت:مدیران وظیفه دارند سطح کارآمدی‌ها را افزایش دهند و روابط عمومی‌ها و رسانه‌های علاقمند به موفقیت کشور هم وظیفه دارند این موضوعات را به خوبی ترسیم کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰ 25 August 2022

 


به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه در نشست شورای اطلاع رسانی استان مرکزی با حضور سخنگوی دولت در سالن غدیر استانداری مرکزی در اراک افزود: رسالت روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها در امید آفرینی و انعکاس خدمات دولت سنگین است.
وی یادآورشد: ششم شهریورماه پارسال رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت عنوان کردند که اعتماد عمومی و امید مردم آسیب دیده و بر همین اساس تقویت اعتماد عمومی در دستور کار دولت قرار گرفت.
وی بیان کرد: بر همه روشن است که رهبر معظم انقلاب بر بحث امید مردم بسیار حساس هستند و ایجاد ناامیدی را یک حرام ملی و حرام شرعی می دانند.
استاندار مرکزی ادامه داد: در مجموع اعتماد عمومی و امید مردم به لحاظ مفهومی به هم نزدیک و درهم تنیده است اما در مجموع ۲ مفهوم مستقل است و این مهم وظایف روابط عمومی‌ها و حوزه‌های خبری را سنگین کرده است.
مخلص الائمه اظهار داشت: امیدها با ارائه محتواها افزایش پیدا می کند نه اینکه ادراک مردم را دستکاری کنیم و مردم بر اساس ادراکات و احساسات تصمیم می گیرند.
وی گفت: واکنش‌ها مبتنی بر احساسات و اداراکات است نه مبتنی بر واقعیت و در حوزه‌های اجتماعی مفهومی که برای ما آشنا است تفاوت بین امنیت و احساس امنیت مثال آشکاری است.
استاندار مرکزی افزود: در مجموع مجوزی برای اینکه افکار عمومی را متفاوت با واقعیت مهندسی کنیم، نداریم.
مخلص الائمه گفت: در راستای امید آفرینی جامعه باید کارآمدی در دستگاه‌های اداری، دولتی، حاکمیتی و دستگاه‌های مسئول افزایش یابد و مردم کارآمدی نظام را ببینند.
وی تاکید کرد: همه شبکه‌های خارجی، معاند و منافقین یک هدف محوری دارند و سال‌ها هیچ جنگ اندیشه‌ای در شبکه‌های ضد انقلاب نداشیم و وارد مواجهه و مبارزه با اندیشه‌ای انقلاب اسلامی نمی شوند و تنها تلاش آنها القای ناکارآمدی جمهوری اسلامی است.
استاندار مرکزی ادامه داد: اگر این ناکارمدی وجود نداشته باشد و القا کنند یا وجود داشته باشد و آن را بزرگ نمایی کنند یا ناکارآمدی را خوب منعکس نکنند، انحرافی ایجاد شود و نتیجه آن می شود فاصله گرفتن مردم و اگر درست تبیین و مدیریت شود امید مردم بیشتر می شود.
وی اضافه کرد: هفته دولت فرصت مناسبی برای انعکاس زحمات دولت و دلتمردان است.
استاندار مرکزی افزود: در چند روز گذشته از هفته دولت، روابط عمومی‌های استان خوب اطلاع رسانی کرده‌اند اما برخی روابط عمومی‌ها هم فعالیتی نداشته‌اند آمار آنها مشخص است و جای گله‌مندی است.
مخلص الائمه اظهار داشت: اگر مدیران برخی دستگاه‌ها درک رسانه‌ای مناسب ندارند، روابط عمومی‌ها باید جبران کنند و انتظار است تا فرصت باقی مانده از هفته دولت محتواهای ناظر بر فعالیت یک ساله دولت را در دستگاه متولی خود ارائه دهند.
وی گفت: هفته دولت یک رویداد بی نظیر و بی سابقه است که مجموعه ارکان دولت، اعضای هیات دولت، وزرا، معاونین رییس جمهور در ادامه سفرهای استانی امسال، در هفته دولت هم در استان‌های کشور حضور دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار