فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان طی چند سال گذشته در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی، گسترش چشمگیری یافته به‌طوری که زمینه فعالیت آنها در حوزه‌های مختلف نیز توسعه پیدا کرده است، اما این شرکت‌ها با وجود حمایت‌های پارک علم و فناوری با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
کد خبر: ۱۰۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 05 October 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی- پارک علم و فناوری خراسان شمالی در سال 1390راه اندازی و شروع به فعالیت نموده است که در زمینه های کشاورزی و دامپروری،منابع طبیعی،آب و خاک،گیاهان دارویی و گیاه پزشکی،صنایع غذایی،اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی،کشاورزی هسته ای،محصولات ارگانیک به ارائه خدمات و حمایت از واحدهای فناور می پردازد.

مشکل اساسی این شرکتها، حمایت مردم از کالاهای خارجی، عدم آشنایی مردم با طرح و تولیدات داخلی، تقاضای سود زیاد توسط واسطه ها و دلالان می باشد و متاسفانه هنوز استفاده از محصولات دانش‌بنیان در کشور فرهنگسازی نشده است.

مدیر مرکز رشد و امور موسسات پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: در حال حاضر 9 شرکت دانش بنیان در استان وجود دارد که 70 نیروی تمام وقت به صورت مستقیم و 100 نفر نیروی پاره وقت به صورت غیر مستقیم در این شرکتها مشغول فعالیت هستند.

ناصر لطفی جایگاه خراسان شمالی را در کشور در زمینه تعداد شرکت های دانش بنیان 27 اعلام کرد و افزود: تعداد و رتبه این شرکتها با توجه به جمعیت استان بسیار کم است و این امر به دلیل استقبال کمرنگ مردم از این مرکز می باشد.

وی با بیان اینکه مرکز، منابع مالی کافی برای حمایت از طرح ها را دارد، اذعان داشت:نبود کار آفرین، نا آشنایی مردم با پارک علم و فناوری عدم حمایت آنها از محصولات دانش بنیان، کم بودن طرح های نو و عدم فعالیت دانشجویان در این وادی و هم چنین چند شغله بودن و نداشتن انرژی کافی برخی از افراد مشغول در شرکت های دانش بنیان، از مشکلات اساسی مرکز می باشد.

مدیر مرکز رشد و امور موسسات پارک علم و فناوری استان با اشاره به اینکه بنیان علمی كشور براساس شركت های دانش بنیان تقویت می شود و نجات كشور نیز در گرو توجه به حوزه پژوهش است تصریح کرد:محصولات دانش بنیان ارزش افزوده بسیار بالایی دارند و بازگشت سرمایه در این طرح ها عالی می باشد و اگر شرکتها با تیم های قوی و پرانرژی شروع به کار کنند کمک شایانی به توسعه کار و پیشرفت اقتصاد کشور خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار