نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امریکا امروز توان و ظرفیتی ندارد، عنوان کرد: اگر ظرفیتی وجود دارد باید متوجه حل مسائل داخلی امریکا شود و نیازی نیست بایدن برای حل مسائل منطقه دوره‌گردی کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ 13 July 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر قریب‌الوقوع بایدن به عربستان، اظهار داشت: این رخدادها تهدیدهای توخالی با نیت چپاول مردم منطقه و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت انرژی منطقه صورت می‌گیرد در حالی که امریکا باید تلاش کند نظام سقوط کرده خود را که ناشی از ناکارامدی‌های اقتصادی و تزلزل نظامی است احیا کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه کشورهای غرب آسیا به کدخدا نیازی ندارند، گفت: امریکا امروز به مثابه یک شیر بی‌دندان و یک بازنشسته پیر فرتوت در نظام سیاسی بین‌الملل مطرح است که سراشیبی سقوط را با سرعت طی می‌کند.

وی افزود: لذا بایدن باید به امریکا برگردد و مشکلات مردمش را حل کند؛ چراکه سفر به عربستان مشکل امریکا را حل نمی‌کند و نتیجه‌ای جز چند دستگی که روسای جمهور پیشین امریکا نیز نسبت به آن اقدام کردند، به دنبال نخواهد داشت و چیزی عاید مردمش نخواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امریکا امروز توان و ظرفیتی ندارد، عنوان کرد: اگر ظرفیتی وجود دارد باید متوجه حل مسائل داخلی امریکا شود و نیازی نیست بایدن برای حل مسائل منطقه دوره‌گردی کند.

عزیزی یاداور شد: روسای جمهور امریکا امروز هم همچون سابق از این رفتارها به جایی نخواهند رسید لذا باید این رفتارها را تمام شده ببیند؛ چراکه هیچ منطق سیاسی تهدید، تحریم و دعوت به مذاکره را نمی‌پذیرد و دست امریکا طی این سال‌ها برای همه باتوجه به رفتارهای بی‌منطق، تهی و بی‌معنا در سطح بین‌الملل رو شده است.

او با اشاره به اینکه این رفتارها یک جوک سیاسی بیش نیست، اضافه کرد: امروز امریکا بدون استراتژی نیست بلکه امریکا به یک استراتژی جدید برگرفته از یک رویکرد سیاسی بین‌الملل دچار شده است که مردم آن را نمی‌پذیرند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: سال‌ها امریکا در افغانستان حضور یافت اما به چیزی دست نیافت؛ لذا سزاوار نیست که امریکا برای رفع مشکلاتش فرافکنی کند و دوره‌گردی‌های منطقه‌ای تدارک ببیند.

عزیزی گفت: امروز دولت امریکا یک دولت توخالی و پوسیده است که اگر کشورهای منطقه همدل و هماهنگ باشند سزاوارتر است، چنانچه ملت‌های بیدار در گذشته این درس را به سران منطقه داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار