متاسفانه طی یکی ، دو سال اخیر ، هر وقت در فضای کارشناسی ، رسمی و قانونی ، سد آبریز در مسیر و ریل اجرایی شدن پیش می رود به ناگاه ، جنگ و جدل های فضای مجازی و فضای عمومی عده ای خاص در بهبهان و عده ای در کهگیلویه که از نزدیکان نماینده فعلی هستند ، بالا می گیرد !
کد خبر: ۱۰۵۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰ 10 July 2022
مطالبه گری احداث سد آبریز باز هم در مسیر اشتباه !

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی مرادی ، بحث احداث سد آبریز کم کم به ماجرای داستان های هزار و یک شب تبدیل و هر بار داستانی جدید مطرح می شود و مطالبه احداث آن فضایی جدید به خود می بیند ! در حالی که در برهه ای برخی مسئولین استان در اعلام نقش موفقیت خود در به نتیجه رساندن آن ، با بیانات رسانه ای از هم سبقت می گیرند به ناگاه در فضای عمومی ، حرف و حدیث هایی دیگر مطرح می شود ! و تازه مشخص می شود که نه ! آنچه که تا به حال گفته می شد در واقع مانور تبلیغاتی بوده است ! وگرنه هنوز ماجرا در مرحله شل کن ، سفت کن فضای عمومی ، خصوصا فضای مجازی است !
متاسفانه طی یکی ، دو سال اخیر ، هر وقت در فضای کارشناسی ، رسمی و قانونی ، سد آبریز در مسیر و ریل اجرایی شدن پیش می رود به ناگاه ، جنگ و جدل های فضای مجازی و فضای عمومی عده ای خاص در بهبهان و عده ای در کهگیلویه که از نزدیکان (حامیان سیاسی) نماینده فعلی هستند ، بالا می گیرد ! در حالی که همه می دانیم ، معمولا خروجی یک بحث فنی و تخصصی در فضای عمومی ، نشانه ای بسیار بد برای سمت و سو گرفتن امنیتی و حساس شدن موضوع است ! ضمن اینکه آنچه که برخی افراد به عنوان هشدار در حوزه خوزستان مطرح می کنند مطلقا واقعیت ندارد و قرار نیست که احداث سد آبریز برای مردم خوزستان مشکلی ایجاد کند چرا که بخش زیادی از آبی که پشت سد آبریز خواهد ماند ، جمع آوری شده سیلاب های فصلی است که برای پایین دست بسیار مخرب است !
متاسفانه باز هم سید محمد موحد ، در اقدامی که بیشتر تبلیغاتی به نظر می رسد آن هم در سفر رئیس مجلس به کهگیلویه و بویراحمد ، داد و بیداد سد آبریز را می کند در حالی که در روزهای پایانی سال 1400 خبری آمد ، در جلسه تخصصی این موضوع که با حضور شخص آقای موحد ، استاندار ، مدیر وقت آب منطقه ای و کارشناسان کشوری برگزار شد ، سد آبریز مجوزهای لازم را گرفته است ! حال این داد و بیدادهای حساسیت بر انگیز و تبلیغ گسترده آن در فضای عمومی برای چیست ؟!
این برای چندمین بار است که در این یکی دو سال اخیر ، یک فضای تقابلی و حساسیت برانگیز بین عده ای خاص ! میان دو گروه موافق و مخالف در کهگیلویه از یک طرف و بهبهان و برخی مناطق خوزستان از طرف دیگر رخ می دهد ! تقابلی که تنها نتیجه و خروجی آن القاء یک رقابت حیثیتی بین عوام در دو سوی مرز دو استان است و حتما هم خوب می دانیم که هر گاه موضوعی ولو بسیار مهم وارد فضای حساست برانگیز و امنیتی شود در خوشبینانه ترین حالت ، "فعلا از دستور کار خارج می شود " ، نتیجه آن خواهد بود !
نکته مهمی که باید از آقای موحد پرسید این است که مگر در چند بار گذشته این مسائل مطرح نشد ، که مطالبه سد آبریز نباید وارد فضای عمومی و حساسیت زا شود ؟ مگر گفته نشد که باید این موضوع در مرکز کشور و به صورت کاملا جدی پیگیری شود و خوشبختانه تا حدودی هم کار پیش رفت ؟ پس چرا تا کار کمی رو به جلو می رود ، باز هم این اشتباهات رخ می دهد و باز تقابل خوزستان و کهگیلویه در فضای مجازی شکل می گیرد ؟! آیا به نظر خود شما این اقدامات حساسیت زا ، تقابلی و آوردن یک موضوع تخصصی در کف کوچه و خیابان ، مشکوک و یا در خوشبینانه ترین حالت ، ناشیانه نیست ؟!
آقای موحد جای مطالبه سد آبریز از طرف شما مطلقا فضای رسانه ای و تبلیغاتی نیست ، بلکه نهایتا شما باید ، در یک فضای تخصصی و یا حتی رسانه ای اعلام کنید که مثلا در یک دوره 1 یا چند ساله و یا چند ماهه و پس از پیگیری های مکرر این مطالبه از مسئولین ، سد آبریز به این نتیجه رسیده است . پذیرفتنی نیست اکنون و پس از گذشت چندین سال از مطالبه گری مردم ، رسانه ها ، مسئولین اجرایی و معنوی استان ، شما در سفر رئیس مجلس به استان ، هنوز هم فریادی را بزنید که قبل از شما بسیاری آن فریاد را زده اند ، شما نماینده شده اید که پس از گذشت نزدیک به سه سال از نمایندگی در این دوره ، نتیجه فریادهای موکلین و خودتان را گزارش دهید نه اینکه برگردید به اوایل سال های مطالبه گری و هنوز داد و بیداد کنید!
سید محمد موحد می داند ، طرفداران پر و پا قرصی در حوزه انتخابیه دارد و خوب می داند که برخی از این افراد حتی حاضر هستند کل مصالح حوزه انتخابیه را فدای هر منفعت سیاسی و یا اجتماعی وی کنند ، لذا تحریک عمدی یا سهوی این افراد برای ورود به یک فضای تقابلی با مردم خوزستان ، هیچ کمکی به احداث سد آبریز نمی کند ، لذا انتظار می رود که این نماینده مجلس کار احداث سد آبریز را جدی تر و در فضای تخصصی تر پیگیری کند و خواسته یا ناخواسته به ایجاد موانع بیشتر در احداث این سد کمک نکند !
بارها گفته شد و همه هم می دانیم که احداث سد آبریز نیازمند یک اراده جدی و جمعی از طرف همه مسئولین ، جناح ها و مردم است لذا باید ماجرای این سد از حوزه سیاسی و تبلیغاتی خارج شود و در یک مسیر درست و منطقی پیش برود و هیچ کس هم نه قصد بهره برداری تبلیغاتی به نفع خود داشته باشد ضمن اینکه هیچ کس هم نباید قصد تخریب و بهره برداری سیاسی بر علیه دیگری از آن را داشته باشد . در واقع مطالبه و پیگیری احداث سد آبریز ، نباید مسیرهای اشتباه قبلی را برود !
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار