افزون بر ۱۱ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری رود رونه و مرمت پل بریم در باشت اختصاص داده شد.
کد خبر: ۱۰۴۹۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵ 11 June 2022

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این استان گفت: افزون بر ۹ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه رود رونه باشت اختصاص یافته است.

طالبی پور با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و زیرساخت‌های استانی به این مکان گردشگری اختصاص‌یافت، افزود: از این میزان اعتبار ۵ میلیارد ریال برای توسعه و زیرسازی جاده دسترسی و ۴ میلیارد ریال برای تعمیر سرویس‌های بهداشتی، آبخوری، سکو‌های نشینمن و آلاچیق‌های ایجادشده دررود رونه باشت هزینه می‌شود.

وی گفت: عملیات اجرایی سنگ فرش رود رونه با یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل منابع مالی استانی نیز در سال گذشته اجرا شده است.

وی گفت:منطقه گردشگری رود رونه با آمیزه‌ای از طبیعت بکر در سایه سار جنگل‌های بلوط و بادام، بنا‌های تاریخی، منظرگاهی از جاذبه‌های طبیعی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۲ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت پل تاریخی بریم در باشت گفت: با این اعتبار ۸ دوره مرمت بنای تاریخی پل بریم آغاز می‌شود.

طالبی پور بیان کرد: طرح مرمت پل بریم باهدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا می‌شود.

وی افزود: سنگ‌فرش، دیوارکشی و نرده‌کشی از بخش‌های مختلف مرمت پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مجموعه پل بریم از بنا‌های به‌جامانده از دوره‌های ساسانی، اسلامی و پهلوی اول است.

پل تاریخی بریم باشت به‌صورت طاق‌های کمانی به‌هم‌پیوسته شکل‌گرفته و محل عبور تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک درگذشته‌ها بوده است.

جموعه پل بریم شهرستان باشت دارای ۱۳ دهانه به طول ۸۰ متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار