استاندار فارس بیان کرد: نزدیک به 700 واحد تولیدی در استان فارس داریم که راکد و نیمه‌تعطیل هستند و با این طرح می‌توان بخش عمده آنها را به چرخه تولید بازگرداند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰ 27 April 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمد هادی ایمانیه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه با همکاری شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت استان تا 15 اردیبهشت لیستی از کارخانه‌هایی که راکد یا نیمه‌تعطیل هستند و یا حتی ساخت آنها تکمیل نشده تهیه شود، اظهار داشت: این لیست از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها، فضای مجازی و بیلبوردهای سطح شهر باید اطلاع‌رسانی شود تا سرمایه‌گذار جدید برای آنها جذب شود.

وی با بیان اینکه در بین این کارخانه‌های راکد، نیمه‌فعال و تکمیل نشده استان فارس واحدهایی هستند که صاحبان آنها حاضرند به صورت مشارکتی کار را دنبال کنند یا کارخانه را به صورت کامل به سرمایه‌گذار جدید واگذار کنند، گفت: این امر اگر محقق شود به نفع سرمایه‌گذار است چون بسیاری از مراحل اداری کار پیش رفته و استعلامات لازم گرفته شده است.

استاندار فارس بیان کرد: نزدیک به 700 واحد تولیدی در استان فارس داریم که راکد و نیمه‌تعطیل هستند و با این طرح می‌توان بخش عمده آنها را به چرخه تولید بازگرداند.

وی با بیان اینکه امروز در این جلسه پرونده 11 واحد تولیدی و کارخانه که مشکلاتی با سازمان‌های مختلف و بانک‌ها داشتند مطرح شد، اظهار داشت: مشکلات 10 واحد برطرف شد و رفع مشکل یک واحد نیز به جلسه فردا موکول شد.

ایمانیه با بیان اینکه اگر لازم باشد برای رفع مشکل این واحد تولیدی به تهران می‌رویم و در سطح وزارت مشکل آنها را پیگیری می‌کنیم، افزود: چند روز پیش نیز برای رفع مشکل کارخانه کاغذ زاگرس به تهران رفته و مسائل این کارخانه را برطرف کردیم.

 

220 واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل فارس احیا می‌شوند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 4 هزار و 100 واحد صنعتی در فارس دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت هستند که نزدیک به 675 واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل هستند، اظهار داشت: هدفگذاری که وزارت صمت کرده امسال باید 160 واحد صنعتی تعطیل و نیمه‌تعطیل فارس به چرخه تولید بازگردد اما سازمان صمت استان این هدفگذاری را ارتقا داده و برخود تکلیف کرده که امسال 220 واحد صنعتی راکد و نیمه‌تعطیل فعال شود.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به دستور استاندار فارس برای ارائه اطلاعات این واحدها به سرمایه‌گذارن جدید، گفت: هر کدام از این واحدها که مایل باشند واحد خود را واگذار کنند یا به صورت مشارکتی اداره کنند از آن استقبال و تا نیمه اردیبهشت‌ماه اطلاعات این واحدها از طریق صدا و سیما، تبلیغات شهری و غیره اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار