تغییرات مدیریتی در هر حوزه‌ای نه تنها اتفاق نامیمونی به شمار نمی‌رود بلکه اگر درست و با هدف انجام شود راه مناسبی برای پیشرفت وتوسعه است.
کد خبر: ۱۰۳۲۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۹ 07 March 2022

 

حوزه وزارت نیرو هم از این قائده مستثنی نیست و برخی از پیشرفتهای این حوزه نتیجه تغییرات اصولی است که در گذشته صورت گرفته است.
اگر تغییرات مدیریتی بدون هدف باشد یا براساس قبیله گرایی وباند بازی انجام شده باشد نه تنها پیشرفتی حاصل نمی‌شود، بلکه داشته‌های قبلی هم در معرض آسیب قرار می‌گیرد.
خبر انتصاب اله داد مدیرعامل سابق شرکت توزیع برق استان مرکزی به عنوان‌ معاون این وزارتخانه وتعیین یکی از معاونان او به سمت سرپرستی این شرکت موجب نگرانی افکار عمومی شده است.
این شرکت بعد از مدت‌ها بلاتکلیف بودن وبه تعویق افتادن چندباره انتخاب مدیر عامل جدید هم اینک با اقدام حیرت انگیز وزیر نیرو در جابجایی مدیرعامل این شرکت که در هیچکدام از چالش‌های مدیریتی خود را ملزم به ارائه توضیح و شفاف سازی نکرده روبروست.
هنوز هم افکار عمومی منتظر روشن شدن نتیجه گم شدن بیش از ۴۰ تن کابل از انبارهای این شرکت و رسیدگی به تخلف مدیر مربوطه است.
البته نحوه انتخاب سرپرست و شرایط لازم برای گرفتن حکم سرپرستی ودر نهایت مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و پاسخ آن معلوم نیست !
اگر وزرای دولت سیزدهم برای مدیریت‌های مختلف،از ظرفیت‌های مختلف بانیان وضعیت موجود استفاده کند، بسیاری از انگیزه‌های میدان‌داری تشکیلاتی و نقش‌آفرینی از بین خواهد رفت و تبعات آن را خیلی زود در سال ۱۴۰۲ لمس خواهیم کرد.
دولت سیزدهم باید با شناسایی و تعیین و معرفی نیروهای نخبه، دلسوز و کارآمد برای دستگاه‌های اجرایی به تنظیمات کارخانه‌ای شعارهای انقلاب برگردد تا در حالت ایده‌آل کشور را به حالت‌های بالاتری ارتقا دهد.
همچنین گفتمان دولت باید توسط نیروهای معتقد به سیاست‌ها و برنامه‌هایش تبیین، نهادینه و پیگیری شود زیرا نظام اسلامی نیازمند نیروهای کارآمد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار