استان پهناور فارس از سال‌های گذشته استخوان‌های لای زخم باقی مانده کم ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 08 February 2022

تابناک فارس به نقل از فارس: دولت دوازدهم به کم کاری و بی‌توجهی به امورات کشور و خواسته مردم شهره بود و به جرأت می توان گفت مردم از دولت پیشین، قطع امید کرده و به انتظار پایان کار آن نشسته بودند.

حضور متفکرانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولتی با رویکرد مردمی و جهادی، به خوبی خواسته مردم در تغییر شیوه مدیریتی کشور را نشان داد.
مردم به دولتی رای دادند که داعیه‌دار جهاد و مردم‌داری است تا فارغ از جناح و قبیله‌گرایی، مدیریت امور را به نیروهای حاضر در میدان، چابک و عملگرا با روحیه ای انقلابی بسپارد که برای درمان دردهای جامعه به جهاد برخیزند.

توقع مردم از دولتی که پس از رأی اعتماد حتی لحظه ای فرصت را از دست نداد و تعلل نکرد، حل مشکلاتی است که در هشت ساله گذشته، مدیران یا ندیدند یا دیدند و با بی‌توجهی رد شدند.

استان پهناور فارس از سال‌های گذشته استخوان‌های لای زخم باقی مانده کم ندارد.

مشکلاتی که آنقدر قدیمی شده اند که در طنزی تلخ می‌توان آنها را به‌عنوان میراث ضد فرهنگی ثبت کرد.

۱۵ سال است کارگران آی تی آی حقشان را می‌خواهند، ۲۰ سال است آزمایش خاموش شده، کارخانه زیمنس که اصلا از ذهن ها پاک شده است، جاده فیروزآباد- جم سالهاست قربانی می‌گیرد و برای کسی مهم نیست!

بیش از ۹۰ درصد باغ شهرهای استان که از هر سو کوه و زمین را بلعیده اند، بدون مجوزند.

اینها تنها چند نمونه از صدها مسئله کوچک و بزرگ استان است که در فرسایش زمانی قرار گرفته و بی نتیجه رها شده است.

پایش و بررسی مسائل اصلی بر زمین مانده استان نشان می‌دهد، آنچه بیش از هر چیز در استان فارس مسئله ساز شده رها شدن امورات عمرانی است.

مسائل عمرانی به آبادانی شهرها و روستاها می انجامد و از آنجا که با زندگی مردم ارتباط مستقیم دارد، سبب امید بخشی به جامعه و تقویت پشتوانه می‌شود؛ اما متأسفانه آنچه امروز سبب شکل گیری محرومیت گسترده و افزایش مناطق محروم شده است فقدان نیروی توانمند با رویکرد جهادی در مرکز مدیریت و هماهنگی مسائل عمرانی است که در راستای اجرای رویکرد دولت سیزدهم در محرومیت زدایی و حل مشکلات مزمن جامعه نقش آفرینی کند.

به گفته معاون اجرایی رئیس جمهور برنامه دولت سیزدهم تکمیل طرح های به جا مانده گذشته است و تنها طرحی که دولت سیزدهم آن را آغاز خواهد کرد، نهضت جهش مسکن خواهد بود.

طرحی که شاید به جرأت بتوان گفت بزرگترین قول دولت سیزدهم به مردم است.

مسئولیت خطیری که فقط با تلاش شبانه‌روزی و فعالیت جهادی امکان پذیر است و محوریت این امر حیاتی مدیریت عمرانی هر استان است.

اکنون بیش از صد روز از آغاز فعالیت دوره جدید مدیریت ارشد استان می‌گذرد، نقطه ثقل اصلی ترین و حیاتی ترین طرح های استان فارس چون نهضت ملی مسکن، طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم، ساماندهی وضعیت جاده های استان به ویژه در محور جنوب، حل معضل آبرسانی سقایی، توسعه روستایی، محرومیت زدایی و گسترش عدالت در برخورداری از خدمات اجتماعی، بر عهده مدیریت عمرانی استان است و همچنان این جایگاه مهم از حضور نیرویی کارآمد و عمل‌گرا خالیست.

برچسب ها: فارس ، مشکلات ، بخش عمرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار