«جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: وقتی دولت نمی‌تواند هزینه‌های بخش عمرانی و هزینه‌های جاری را پرداخت کند طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم مشکلات موجود در استان‌ها در مدت زمان کوتاهی مرتفع شود. نفس حضور وزرا و رئیس‌جمهور در میان مردم بسیار حائز اهمیت است. زمانی‌که وزرا و رئیس جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کنند، با پرخاش مردم روبرو می‌شوند، مردم تا جان‌شان به لب نرسد پرخاش و توهین نمی‌کنند اما بعضا در جلساتی شاهد هستیم مردم با تندی پرخاش می‌کنند که این نشان دهنده وجود یک معضل و مشکل جدی است زیرا بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در عوض تاثیرگذاری، فعالیت واحدهای تولیدی را قفل کردند و سبب شده‌اند مجموعه‌های مختلف با مشکل روبرو شوند.
کد خبر: ۱۰۰۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱ 17 October 2021

تابناک فارس به نقل از برنا: «جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در رابطه با «اهمیت سفرهای استانی رئیس‌جمهور» گفت: از مولفه‌های موفقیت در هر دولتی میزان ارتباط آن دولت با مردم است. هر چقدر رابطه با مردم نزدیک‌تر و صمیمانه‌تر باشد ضریب آگاهی دولتمردان از عمق مشکلات و چالش‌ها بیشتر می‌شود. با حضور رئیس‌جمهور در استان‌های مختلف به مصوبات توجه بیشتری خواهد شد و بر اساس، گزارش‌های معمول و متداول در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌شود. این سفرها سبب خواهد شد مردم نیز در انتقال مشکلات و نقدها با رئیس‌جمهور راحت‌تر باشند و در یک گفت‌وگوی مستقیم به بیان مشکلات موجود بپردازند.

 

او در ادامه افزود: وقتی دولت نمی‌تواند هزینه‌های بخش عمرانی و هزینه‌های جاری را پرداخت کند طبیعی است که نباید انتظار داشته باشیم مشکلات موجود در استان‌ها در مدت زمان کوتاهی مرتفع شود. نفس حضور وزرا و رئیس‌جمهور در میان مردم بسیار حائز اهمیت است. زمانی‌که وزرا و رئیس جمهور در میان مردم حضور پیدا می‌کنند، با پرخاش مردم روبرو می‌شوند، مردم تا جان‌شان به لب نرسد پرخاش و توهین نمی‌کنند اما بعضا در جلساتی شاهد هستیم مردم با تندی پرخاش می‌کنند که این نشان دهنده وجود یک معضل و مشکل جدی است زیرا بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در عوض تاثیرگذاری، فعالیت واحدهای تولیدی را قفل کردند و سبب شده‌اند مجموعه‌های مختلف با مشکل روبرو شوند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس یازدهم بیان کرد: حضور رئیس جمهور و وزرا در استان‌های مختلف کمک می‌کند تا گره‌ها و موانع موجود در نقاط مختلف کشور برطرف شود و عملا تصمیمات، منجر به نتیجه شود. رئیس‌جمهور در سفرهای استانی به ارتباط با استانداران بسنده نکند و حتی با مدیران کل و فعالان اقتصادی در ارتباط باشند. باید مردم جرات و جسارت این را پیدا کنند تا مسائل خود را بدون واسطه با مسئولین ذیربط در میان بگذارند و عملا شرایط را به گونه‌ای پیش ببرند که گره‌گشایی از مشکلات مردم صورت بگیرد. سفرهای رئیس جمهور به استان‌ها می‌تواند خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های دشمنان باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار